Opowiedz o swych traumatycznych przeżyciach z SI KDR - Karta Dużej Rodziny

  
Strona 29 z 31    [ Posty: 307 ]

Napisano: 14 cze 2019, 9:05

@Herka
1. Wiadomo coś kiedy będą wysyłane smsy do wnioskodawców z informacją o możliwości odbioru kart?

2. Dlaczego np. gdy wpiszę drugie imię u osoby, a potem dopiero wybiorę formę karty to drugie imie jest kasowane? Czym było to spowodowane kasowanie tego drugiego imienia? bodajże numer tel i adres email też skasuje. Czym to jest spowodowane tym ze weszły karty elektroniczne i ktoś to specjalnie dodał jako walidacje? To trochę pójście na skróty, bo może zmylić osobę wprowadzającą i niejednokrotnie gdy system zasygnalizował, że nie wybrałem formy karty, a potem ją wybrałem to mi skasowało to drugie imię, czego można było nie zauważyć. Według mnie powinniście dodać opcję, że najpierw powinniśmy wybrać formę karty i dopiero dalej te pola są dostępne do uzupełnienia lub jakakolwiek inna walidacja, ale nie kasowanie danych z formularza, bo to wprowadza nas w błąd.
michu95
Starszy referent
Posty: 768
Od: 17 cze 2016, 12:10
Zajmuję się:


Napisano: 14 cze 2019, 11:06

michu95 pisze: 1. Wiadomo coś kiedy będą wysyłane smsy do wnioskodawców z informacją o możliwości odbioru kart?
Myślę, że może uda się na dniach, ale nie mogę niczego obiecać, bo zależy to do wielu czynników :)
michu95 pisze: 2. Dlaczego np. gdy wpiszę drugie imię u osoby, a potem dopiero wybiorę formę karty to drugie imie jest kasowane? Czym było to spowodowane kasowanie tego drugiego imienia? bodajże numer tel i adres email też skasuje. Czym to jest spowodowane tym ze weszły karty elektroniczne i ktoś to specjalnie dodał jako walidacje? To trochę pójście na skróty, bo może zmylić osobę wprowadzającą i niejednokrotnie gdy system zasygnalizował, że nie wybrałem formy karty, a potem ją wybrałem to mi skasowało to drugie imię, czego można było nie zauważyć. Według mnie powinniście dodać opcję, że najpierw powinniśmy wybrać formę karty i dopiero dalej te pola są dostępne do uzupełnienia lub jakakolwiek inna walidacja, ale nie kasowanie danych z formularza, bo to wprowadza nas w błąd.
O jakim przypadków mówisz? Wniosek typu "domówienie drugiej formy karty" oraz przypadek, że osoba miała już kartę tradycyjną, gdzie imię pierwsze i drugie było wpisane do tego samego pola? Jeszcze jedno pytania: kiedy wprowadzasz numer pesel? Przed czy po wybraniu formy karty?
SOFTIQ
http://www.softiq.pl
Herka
Awatar użytkownika
Starszy referent
Posty: 624
Od: 02 sty 2018, 17:03
Zajmuję się: KDR

Napisano: 14 cze 2019, 11:36

Herka pisze: O jakim przypadków mówisz? Wniosek typu "domówienie drugiej formy karty" oraz przypadek, że osoba miała już kartę tradycyjną, gdzie imię pierwsze i drugie było wpisane do tego samego pola? Jeszcze jedno pytania: kiedy wprowadzasz numer pesel? Przed czy po wybraniu formy karty?
Nie o to mi chodziło, ja mówie o przypadku normalnego wprowadzania wniosku o przyznanie karty dużej rodziny - nowa rodzina. Gdy wprowadzę np. dane wnioskodawcy, a potem chce dodać dane członka rodziny wielodzietnej i wybieram:
Rodzaj wniosku: Wnoszę o przyznanie karty dużej rodziny
Podrodzaj wniosku: Nowa rodzina
PESEL 99xxxxxxxxx, data urodzenia wskoczy - wiadomo
Nazwisko Wymyślone
Imię Michał
Imię drugie: Jan
i dopiero teraz wybiorę formę karty: tradycyjna to drugie imię, nazwiska rodziców, numery telefonów, maila mi wykasuje, Generalnie sprowadza się to do tego, że jeżeli zapomnę wybrać formy karty to mam dodatkową robotę, bo system przy zatwierdzaniu wniosku poinformuje, że tego nie zrobiłem, ale gdy to zrobię to wykasuje mi część danych które muszę ponownie wprowadzić, a można nie zwrócić na to uwagi, że wcześniej wprowadzone dane znikają. Podejrzewam, że ktoś kto to robił miał w tym jakiś cel podejrzewam, że pewnie związany z wizualizacją karty lub jakiś inny, ale mógł to zrobić lepiej - czyli chociaż tak jak opisałem post wyżej.
michu95
Starszy referent
Posty: 768
Od: 17 cze 2016, 12:10
Zajmuję się:

Napisano: 14 cze 2019, 13:54

no czasem znikają opcje już wybrane, przywykłem :shock:
"To err is human, to forgive is divine"
ubu
Awatar użytkownika
Podinspektor
Posty: 1757
Od: 27 lip 2017, 11:31
Zajmuję się: KDR

Napisano: 17 cze 2019, 10:52

ubu pisze:no czasem znikają opcje już wybrane, przywykłem :shock:
No fakt, w tym systemie trzeba cieszyć się z drobiazgów, przecież po kliknięciu karta tradycyjna mogło skasować dane zawarte w całym wniosku uff.... Jak to dobrze, że tylko tyle kasuje :lol: :lol:

Zapomniałem o tym, że przecież ten system jest tworzony z myślą o zrobieniu systemu według wytycznych, a nie z myślą o komfortowym jego użytkowaniu. Zespół, który go tworzy/tworzył zapomina, że te rzeczy można połączyć :ugeek:
michu95
Starszy referent
Posty: 768
Od: 17 cze 2016, 12:10
Zajmuję się:

Napisano: 17 cze 2019, 15:21

przyjemne z pożytecznym nie chadzają w parze w tym kraju :lol:, dzisiaj robiłem dodatkową formę KDR i jeden z członków miał w ramach tego robione przedłużenie, wybiera się osobę która była już posiadaczem i pod spodem opcja przedłużenie była 4 krotnie na nowo wbijana w trakcie wpisywania wniosku, bo system nie zapamiętywał mojego wyboru, ot tak dla przykładu z pierwszej ręki ;) :?
"To err is human, to forgive is divine"
ubu
Awatar użytkownika
Podinspektor
Posty: 1757
Od: 27 lip 2017, 11:31
Zajmuję się: KDR

Napisano: 26 cze 2019, 11:16

michu95 pisze: Najpierw wybieram:
Rodzaj wniosku: Wnoszę o przyznanie karty dużej rodziny
Podrodzaj wniosku: Nowa rodzina
PESEL 99xxxxxxxxx, data urodzenia wskoczy - wiadomo
Nazwisko Wymyślone
Imię Michał
Imię drugie: Jan
i dopiero teraz wybiorę formę karty: tradycyjna to drugie imię, nazwiska rodziców, numery telefonów, maila mi wykasuje.
Jeżeli nie wybierzesz formy karty i wprowadzisz tel/mail, a dopiero później wybierzesz formę tradycyjną to rzeczywiście tel/mail się wykasuje i będzie niedostępny do edycji. W tym momencie wniosek wygląda jak wniosek o kartę tradycyjną i celem blokady było zasugerowanie użytkownikowi, że te pola nie powinny być wprowadzane.
Nie udało mi się jednak powtórzyć sytuacji, że drugie imię się wykasowało. Masz może jakiś konkretny wniosek dla, którego to się dzieje? Zgłoś wtedy ten problem na HD, ale już z podaniem numer wniosku.
SOFTIQ
http://www.softiq.pl
Herka
Awatar użytkownika
Starszy referent
Posty: 624
Od: 02 sty 2018, 17:03
Zajmuję się: KDR

Napisano: 01 lip 2019, 7:18

Herka pisze:
michu95 pisze: Najpierw wybieram:
Rodzaj wniosku: Wnoszę o przyznanie karty dużej rodziny
Podrodzaj wniosku: Nowa rodzina
PESEL 99xxxxxxxxx, data urodzenia wskoczy - wiadomo
Nazwisko Wymyślone
Imię Michał
Imię drugie: Jan
i dopiero teraz wybiorę formę karty: tradycyjna to drugie imię, nazwiska rodziców, numery telefonów, maila mi wykasuje.
Jeżeli nie wybierzesz formy karty i wprowadzisz tel/mail, a dopiero później wybierzesz formę tradycyjną to rzeczywiście tel/mail się wykasuje i będzie niedostępny do edycji. W tym momencie wniosek wygląda jak wniosek o kartę tradycyjną i celem blokady było zasugerowanie użytkownikowi, że te pola nie powinny być wprowadzane.
Nie udało mi się jednak powtórzyć sytuacji, że drugie imię się wykasowało. Masz może jakiś konkretny wniosek dla, którego to się dzieje? Zgłoś wtedy ten problem na HD, ale już z podaniem numer wniosku.
To się zawsze dzieje - testowane na Mozilla Firefox w takiej kolejności jak wyżej napisałem ;p
michu95
Starszy referent
Posty: 768
Od: 17 cze 2016, 12:10
Zajmuję się:

Napisano: 26 lip 2019, 13:07

Nowy tekst jednolity ustawy o karcie dużej rodziny, warto zmienić na wzorach odebrania kart.

Ustawa z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1390).
https://ops.pl/2019/07/nowy-tekst-jedno ... j-rodziny/
michu95
Starszy referent
Posty: 768
Od: 17 cze 2016, 12:10
Zajmuję się:

Napisano: 19 sie 2019, 7:54

i cały sęk w KDR jest to rozstrzyganie czy komuś KDR się należy czy nie... trudne sprawy
:? :shock: :roll:
magdalenamagda
Awatar użytkownika
Referent
Posty: 384
Od: 14 sie 2019, 8:40
Zajmuję się: asystent rodziny
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie


  
Strona 29 z 31    [ Posty: 307 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x