osoby obowiązane do ponoszenia opłaty za pobyt w dps - Pomoc społeczna (forum ogólne)

Strona 1 z 1    [ Posty: 5 ]

Napisano: 11 paź 2019, 12:40

Witam. Mam pytanie wydawłoby się z goła banalne.
Osoba umieszczona w DPS ma 3 dzieci.
Dzieci są obowiązane do ponoszenia opłaty za jej pobyt.
W wyniku wywiadów okazuje się, że dochód tylko 2 dzieci jest na tyle wysoki, że trzeba ustalić ich odpłatność.
Moje pytanie: Czy osobę, która ustawowo nie jest obowiązana do ponoszenia odpłatności bierzemy pod uwagę przy wyliczaniu wysokości opłaty - chodzi o art. 61 ust. 2f ustawy ("ustala się proporcjonalnie do liczby osób obowiązanych do jej wnoszenia")
aga28
Praktykant
Od: 11 paź 2019, 11:56
Zajmuję się: Pomoc Społeczna

Napisano: 11 paź 2019, 12:48

Nikt, nic.
aga28
Praktykant

Napisano: 11 paź 2019, 12:52

Nie jestem prawnikiem, to raczej zdroworozsądkowa wiedza:

1. Grupa osób obowiązanych zdefiniowana jest w art. 61 – i oczywiście mowa tam o wszystkich wstępnych, zstępnych (też o mieszkańcu) – to jest mechaniczne, bez uwzględnienia ich dochodu. Czyli na pewno obowiązane są przynajmniej 4 osoby: mieszkaniec+3 dzieci (+ ew. małżonek, jeśli żyje/istnieje).

2. 2f odwołuje się do 2e – czyli dotyczy sytuacji, kiedy ktoś odmówił wywiadu, odmówił zawarcia umowy etc.

3. Wysokość opłaty ustala się w formie umowy będącej przecież wynikiem kompromisu między ops a stronami – art. 61 ust 2 odsyła do art. 103 ups, gdzie mowa jest o umowie. TO JEST BARDZO ISTOTNA ZMIANA W STOSUNKU DO POPRZEDNIEGO STANU PRAWNEGO – JUŻ NIE MA MECHANICZNEGO WYLICZENIA BEZ BRANIA POD UWAGI MOŻLIWOŚCI JEDNOSTKI.

Pozdrawiam – ale proszę jeszcze się upewnić u kogoś lepiej zorientowanego
obserwator
Stażysta
Od: 03 cze 2018, 21:36
Zajmuję się: nauka

Napisano: 11 paź 2019, 13:40

Z proporcjonalnością jest tak: