Z tego co pamiętam, w systemie CAS były takie sprawozdania dot.
Wykazu numerów telefonów interwencyjnych do dyżurnych pracowników socjalnych/kierowników OPS w godzinach popołudniowych i nocnych na wniosek policji w związku z przemocą w rodzinie.
CZYLI z tego wynika, ze również kierownicy mogą w godzinach popołudniowych i nocnych pełnić dyżury.
Mam takie pytanie, pracownicy z Nowego Sącza juz takie dyżury mieli, tak? Czy ktoś z Was, kto juz to przerabiał, może napisać jak to wyglądało? Tak prosto, po ludzku? Co z tymi przerwami 11 godzinnymi, dniami wolnymi, jak zmieniali sie pracownicy na tych dyżurach, itp.?
do Jagny
zważ moja droga, że zgodnie z zapisem art.12a ustawy o przeciwdziałaniu przemocy to pracownicy socjalni mają prawo odebrać dziecko z rodziny w sytuacji gdy wykonują swoje obowiązki służbowe, tj. w godzinach swojej pracy i zgodnie z warunkami określonymi w umowie o pracę wynikające z Kodeksu Pracy.
A więc nawet gdyby kierownik OPS pełnił dyżur nawet 2 noce pod rząd to i tak nie jest on upoważniony do odebrania dziecka z rodziny.
Czyli nic z tego nie wynika że żądano wtedy od nich nr tel.
czyli w końcu jak to jest
\"W razie bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia dziecka w związku z przemocą w rodzinie pracownik socjalny wykonujący obowiązki służbowe ma prawo odebrać dziecko z rodziny\".
Na dyżurze pracownik socjalny wykonuje obowiązki służbowe. Czyli dyżur to praca i wykonywanie obowiązków służbowych. OK
\"pracownicy socjalni mają prawo odebrać dziecko z rodziny w sytuacji gdy wykonują swoje obowiązki służbowe, tj. w godzinach swojej pracy i zgodnie z warunkami określonymi w umowie o pracę wynikające z Kodeksu Pracy\".
Czyli w godzinach pracy a nie w czasie dyżuru w domu.
No właśnie
\"wykonują swoje obowiązki służbowe, tj. w godzinach swojej pracy i zgodnie z warunkami określonymi w umowie o pracę wynikające z Kodeksu Pracy\".
Oprócz Pracownicy socjalni z woj. Podlaskiego - dyżury w godzinach nocnych wramach współpracy z policją - Pomoc społeczna (forum ogólne) przeczytaj również: