WSPÓLNOTA MIESZKANIOWA TO OBOWIĄZEK? - Dodatki mieszkaniowe

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 12 ]

Napisano: 08 gru 2014, 15:30

MAM BLOK POPEGEEROWSKI. NIE MA TAM WSPÓLNOTY. PODOBNO JEST TAK, ŻE OBOWIĄZKIEM JEST ZAŁOŻYĆ WSPÓLNOTĘ MIESZKANIOWĄ JEŚLI W BLOKU JEST WIĘCEJ NIŻ 7 MIESZKAŃ. CZY KTOŚ WIE GDZIE JEST TEN PRZEPIS, ARTYKUŁ??
ANNA 38


Napisano: 08 gru 2014, 22:14

Chyba wie: w Ustawie o własności lokali - j.t. w Dz.U. z 2000r. Nr 80 poz.903.
PCW
VIP
Posty: 2895
Od: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:

Napisano: 09 gru 2014, 9:37

SZANOWNY PANIE BĄDŻ PANI :-)
STOSUJE PAN/PANI TO W PRAKTYCE? TZN. WYMAGASZ ISTNIENIA WSPÓLNOTY W TAKICH BLOKACH GDZIE JEST POWYŻEJ 7 MIESZKAŃ A OSOBY STAMTĄD CHCĄ ZŁOŻYĆ WNIOSEK O MIESZKANIÓWKĘ. u MNIE WYGLĄDA TO TAK, ŻE LUDZIE cI NIE UMIEJĄ SIĘ DOGADAĆ I WSPÓLNOTY NIE UTWORZĄ. MAM ODMÓWIĆ MIESZKANIÓWKI KOMUŚ KTO MIESZKA W TAKIM BUDYNKU BEZ WSPÓLNOTY?
ANNA 38

Napisano: 09 gru 2014, 11:30

witam
jedno podstawowe sprostowanie. Co do zasady , która wynika z Ustawy o własnośći lokali ,wspólnota powstaje z mocy prawa Z CHWILA WYODRĘBNIENIA CHOĆBY JEDNEGO LOKALU. Wspólnoty się nie zakłada , ona samoistnie powstaje np. już przy 2 -ch lokalach. Właściciele mają obowiazek wybrać ZARZĄD (w dużej wspólnocie powyżej 7 lokali ), który reprezentuje i kieruje działaniem wspólnoty. W małych wspólnotach jest zarząd właścicielski i kodeksowy ( nie musi byc Zarządu). W obu wspólnotach można zlecic sprawowanie zarządu nieruchomościa wspólną np. zatrudnic tzw. zarządcę z państwową licencją.
mariola1806

Napisano: 09 gru 2014, 20:11

To raczej nie wszystko tak jak przedstawia mariola1806, jednak niecelowe tu omawianie wspólnot.
Widzę tu pilniejszy problem: CO Z POTWIERDZENIEM WNIOSKU. :?:

Osobiście z poradą wolę poczekać, bo może niepotrzebna, ponadto są być może bardziej doświadczone w tym zakresie osoby.
PCW
VIP
Posty: 2895
Od: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:

Napisano: 12 gru 2014, 16:23

Śmiem wątpić czy jest tu wiele osób, które posiadaja tak wieloletnie doswiadczenie w zakresie dodatków mieszkaniowych jak ja ( ale nie o to chodzi). Wracam do pytania . Nie bez kozery podałam zasade "powstawania" wspólnoty, ponieważ wniosek o DM potwierdza ZARZADCA i dodatek w części przekazuje się tez zarządcy. Jesli nie został powołany Zarządca to nie ma potwierdzenia wniosku i nie ma ustalonych kosztów ( zaliczek ), a tym samym nie ma podstawy do przyznania dodatku.
mariola1806

Napisano: 14 gru 2014, 13:26

Poddaję w wątpliwość warunek istnienia zarządcy, bo w takim przypadku wątpliwe byłoby prawo do wielu dodatków, zwłaszcza w domach 1-rodzinnych. A co z domem 2- rodzinnym?
Ośmielę się postawić tezę, że dodatek należy się niezależnie od zarządcy i jego woli oraz niezależnie od niektórych opłat (np. na część wspólną).
Bywają bowiem wydatki niezależne ani od wspólnoty ani od właściciela, chyba wiadomo jakie, je należałoby uwzglądniać.
PCW
VIP
Posty: 2895
Od: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:

Napisano: 16 gru 2014, 9:45

Nie bedziesz brał pod wątpliwość moje wskazówki , gdy ugruntujesz swoją wiedzę na ten temat ( min. art 6,7,8 ust. o DM ). Życzę przyjemnej lektury
mariola1806
Praktykant
Posty: 27
Od: 15 gru 2014, 15:28
Zajmuję się:

Napisano: 16 gru 2014, 21:54

Także vice versa ;)

Niech następnie mariola1806 - lub kto inny - może podpowie konkretny przepis prawa, który jasno wymaga potwierdzenia zarządcy lub przepis wykluczający prawo do dodatku z braku zarządcy lub jego potwierdzenia. Według moich ustaleń takiego przepisu po prostu NIE MA, są co najwyżej interpretacje, poglądy, nawyki itp.
W sumie nadal wychodzi na to, że brak zarządcy nie jest wystarczającym argumentem za wykluczeniem prawa do dodatku i powinniśmy pomyśleć co można zrobić w takim przypadku.
PCW
VIP
Posty: 2895
Od: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:

Napisano: 18 gru 2014, 10:22

witam
To fakt,że brak zarządcy nie jest argumentem wykluczajacycm ubieganie sie o dodatek mieszkanianiowy. Jednak przepisy są tak skonstruowane i powiązane ze sobą ,że praktycznie na to wychodzi, ponieważ ( mówię tu o Twoim bloku popegeerowskim ):

1. Zgodnie z ustawą o własności ,art.18 , ust. 3 i ust. 20 właściciele lokali są zobowiazani do podjęcia uchwały o wyborze zarządu, jesli w umowie o ustanowienie odrębnej własności nie określono sposobu zarządu nieruchomością
2. Własciciele muszą ponosic koszty zwiazane z utrzymaniem nieruchomości wspólnej tzw. zaliczki . Sa to innymi słowy wydatki przy wyliczaniu dodatku mieszkaniowego ( art. 6 , ust. 4, pkt. 3 ustawa o DM).
3. Wniosek o dodatek mieszkaniowy musi byc potwierdzony przez zarządcę - tak wynika z Rozporz. Rady Min. ( pkt. 2-5, 7-9 i 12). Ustawodawca okreslił wzór wniosku i zasady jego złożenia ( par.5.1, pkt.1 Rozporz. ).

I tu jest zasadniczy problem - kto Ci potwierdzi dane zwarte we wniosku,które stanowią podstawę do wyliczenia dodatku - gdy nie ma zarządu lub zarządcy ? sąsiad, znajomy ? Takich uprawnien nie ma żadna inna osoba.
4. Kolejny argument świadczacy o tym,że musi być zarządca lub zarząd by można było wypłacić dodatek - to art. 8, ust.1, ust. 3.
Komu wypłacisz tą część dodatku, która nie jest ryczałtem ? Nawet ryczałtu nie wyliczysz, ponieważ nie bedziesz mieć potwierdzonych danych o powierzchni użytkowej i wyposażeniu lokalu .
Ogólnie ujmując sprawę - ustawodawcy chodzi o to by dodatek przekazywany był na pokrycie kosztów zwiazanych z nieruchomością , a nie przejedzony przez przysłowiowego Nowaka . Jedynie ryczał za brak c.o ,c.w i gazu wypłaca sie do reki właścicielowi lokalu pod warunkiem,ze dane stanowiace podstawę wyliczenia tego ryczałtu sa potwierdzone przez osobe lub firmę sprawująca zarząd .
mariola1806
Praktykant
Posty: 27
Od: 15 gru 2014, 15:28
Zajmuję się:



  
Strona 1 z 2    [ Posty: 12 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x