zakup kserokopiarki o wartości 6000 zł - Księgowość

  
Strona 1 z 3    [ Posty: 21 ]

Napisano: 13 cze 2018, 13:38

Planujemy zakup kserokopiarki, orientacyjny koszt zakupu to 6000zł brutto. Czy wg nowych przepisów o jednorazowym umorzeniu do kwoty 10.000 mogę ją zaksięgować na koncie 013 i jednorazowe umorzenie 072?
Ania80
Stażysta
Posty: 139
Od: 14 mar 2017, 15:43
Zajmuję się: księgowość


Napisano: 14 cze 2018, 14:50

Oczywiście,że tak. Chyba że Wasza polityka rachunkowości nie pozwala na taki zapis.
Kachna
Praktykant
Posty: 37
Od: 23 mar 2017, 9:19
Zajmuję się: księgowa

Napisano: 15 cze 2018, 9:42

...i finansujesz z paragrafu 605
TWoj
Podinspektor
Posty: 1461
Od: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:

Napisano: 15 cze 2018, 11:52

pani skarbnik w uchwale zmieniła nam plan z zakupów inwestycyjnych na wydatki bieżące, uchwała zaakceptowana przez RIO, więc będę tak księgować, na par.4210
Ania80
Stażysta
Posty: 139
Od: 14 mar 2017, 15:43
Zajmuję się: księgowość

Napisano: 18 cze 2018, 19:23

...no to strzał w stopę Pani Skarbnik, gdyż są akurat nowe interpretacje MF odwołujące się do art 7 UOR i opisu pod paragrafem 614.

Będziesz mieć zawyżone wydatki bieżące, a kupujesz przecież środek trwały.

Upss... :roll:
TWoj
Podinspektor
Posty: 1461
Od: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:

Napisano: 19 cze 2018, 10:23

paragraf 6140: Z wydatków na cele inwestycyjne wyodrębnione zostały zakupy. W paragrafach: 605, 607, 611 i 613 ujmuje się wydatki na inwestycje, bez zakupów inwestycyjnych, które należy klasyfikować odpowiednio w paragrafach: 606, 608, 612 i 614. Zakupy te odnoszą się do środków trwałych niezaliczonych do pierwszego wyposażenia, których wartość początkowa jest wyższa od kwoty określonej w art. 16f ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, a odpisy amortyzacyjne od tych środków trwałych nie są dokonywane jednorazowo lub gdy od nich nie dokonuje się odpisów amortyzacyjnych w przypadkach określonych w tej ustawie.
Z tego co czytam w wyjaśnieniu to moja kserokopiarka będzie tańsza niż 10.000 zł, a ten paragraf odnosi się do środków trwałych powyżej wartości 10.000 zł
Ania80
Stażysta
Posty: 139
Od: 14 mar 2017, 15:43
Zajmuję się: księgowość

Napisano: 19 cze 2018, 10:32

też mi się wydaje że skoro wzrosła ta graniczna wartość z 3.500 na 10.000 to jesli kupujemy środek trwały do 10.000 to płacimy z paragrafu 4210 a jeśli powyżej 10.000 to z 6060.
mk1
Podinspektor
Posty: 1010
Od: 05 kwie 2017, 14:09
Zajmuję się: księgowa

Napisano: 19 cze 2018, 10:56

no dokładnie, wczoraj przejrzałam uchwały na BIP jednostek z mojego powiatu i wszyscy zrobili zmiany w budżecie z par.6060 na 4210 w pierwszych miesiącach 2018 roku, w polityce też mam zapis, że do wartości 10.000 księguję na koncie 013 i jednorazowe umorzenie
Ania80
Stażysta
Posty: 139
Od: 14 mar 2017, 15:43
Zajmuję się: księgowość

Napisano: 19 cze 2018, 21:19

Środek trwały zwiększona wartość powyżej 10.000, pozostałe środki trwałe do 10.000 umarzane jednorazowo księgowane z wydatków bieżących paragraf 4210.Pozdrawiam :)
zosia42
Referent
Posty: 208
Od: 17 wrz 2017, 18:13
Zajmuję się: Księgowość

Napisano: 20 cze 2018, 9:41

...a zatem wszystscy macie naruszenie art 7 UOR bo nie nacie jednorazowej amortyzacji.

Z opisu pod paragrafem 614 jasno wynika, iż 605 służy do środków trwałych amortyzowanych jenorazowo a 605 do amortyzowanych planowo.

Na koncie 011 księguje się te środki, których nie księguje się na koncie 013, bo tu mają być środki trwałe amortyzowane jednorazowo. A na 011 planowo.

Na koncie 080 ujmuje się środki trwałe w budowie. Od 2012 roku zmieniono przepis z opisem konta 080 w celu uniknięcia wątpliwości interpretacyjnych. Ale Wy nadal macie to źle i zawyżacie wydatki bieżące zaniżając wydatki majątkowe.

Normalnie kabaret....
TWoj
Podinspektor
Posty: 1461
Od: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:



  
Strona 1 z 3    [ Posty: 21 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x