Napisano: 25 lis 2013, 13:35
Dokładniejsze informacje można znaleźć w podręczniku do Pomostu lub pod F1 - w pomocy, w rozdziale \"Zmiana składu rodziny\" - zachęcam do używania pomocy w Pomoście.
Załączam odpowiedni fragment z tego rozdziału:
\"Jeśli osoba jest jedynym świadczeniobiorcą trwającego świadczenia, to można przenieść tę osobę do innej rodziny, bez konieczności zakończenia tego świadczenia. Wyrejestrowanie takiej osoby z rodziny jest możliwe, jeżeli parametr systemowy \"Wyrejestrowanie gdy trwa świadczenie\"
jest ustawiony na \"TAK\".
Podczas wyrejestrowania osoby z rodziny system wyświetli komunikat informujący o konieczności
wydania decyzji zmieniającej w całości decyzję przyznającą świadczenie, aby móc dalej realizować
pomoc z tej decyzji. W momencie usuwania z rodziny osoby, która ma umieszczone świadczenia
na niepotwierdzonych listach wypłat lub dokumentach rozliczeniowych, system wyświetli
odpowiednie informacje i wówczas należy usunąć takie pozycje z list wypłat i dokumentów.
Decyzję zmieniającą w całości można wydać w dowolnym późniejszym czasie, jednak do jej
wydania nie będzie można realizować pomocy z pierwotnej decyzji, przysługującej za miesiące
późniejsze niż data wyrejestrowania osoby. Aby wydać decyzję zmieniającą na liście decyzji lub w
teczce rodziny należy zaznaczyć decyzję przyznającą trwające świadczenie i wybrać przycisk
Utwórz decyzję z decyzji. System wyświetli pytanie:
Świadczeniobiorca decyzji należy obecnie do rodziny <nazwa rodziny>. Czy chcesz zmienić decyzję w związku ze zmianą rodziny?
Po wybraniu przycisku Tak, system automatycznie przypisze decyzję zmieniającą do nowej
rodziny, podpowie datę od zmienianego świadczenia jako datę, od której świadczeniobiorca
przeszedł do nowej rodziny oraz podpowie wywiad z nowej rodziny, jeśli rodzina ma zarejestrowany
wywiad. Gdy rodzina nie posiada przeprowadzonego wywiadu, to system nie podpowie wywiadu w
decyzji. Po zarejestrowaniu wywiadu dla nowej rodziny będziemy mogli go dołączyć do decyzji. Po
zatwierdzeniu danych decyzji utworzona decyzja zostanie umieszczona w teczce nowej rodziny.
Jeśli na w/w pytanie odpowiemy Nie, to nowa decyzja pozostanie w starej rodzinie, w związku z
tym będzie można jedynie uchylić albo wygasić decyzję, a przy próbie zmiany będzie komunikat o
niezgodności okresów przynależności.
pozdrawiam
\"