Proszę o radę, okazało się że była źle naliczona odpłatność za DPS (klient miał mniejszą emeryturę niż podano w wywiadzie za 2013 r. ) obecnie otrzymałam wywiad wraz z decyzją /waloryzacja rent i emerytur/ i wyłapałam ten fakt, co należy w takim przypadku zrobić? Jako OPS winniśmy więcej dopłacać niż było poprzednio - średnio o około 90 zł. m-cznie a klient o około 90 zł. mniej. Bardzo proszę o pomoc.
1. Zawiadomienie o wszczęciu postępowania dot. zmiany decyzji ( tej z 2013r.)- wysyłasz do DPS, do klienta i do osób (dzieci) które ponosiły odpłatność
2. Po 7 dniach od odbioru zawiadomienia - wydajesz decyzję zmieniającą- podajesz kwotę, którą winien ponosić OPS i klient. Określasz sposób wyrównania
Rozmumiem, że Wy ( OPS) macie niedopłatę, a klient nadpłatę. Tu moim zdaniem jest kilka możliwości.
1. DPS może dać Wam notę korygującą, na podstawie której wypłacą klientowi zwrot tej nadpłaty- sposób postępowania należy wpisać w decyzję
2. W decyzji możecie policzyć wysokość nadpłaty z 2013r. i np. przejąć pełną odpłatność przez kilka miesięcy
Poradź się księgowej, jak zrobić najlepiej. Może DPS też podpowie
Perciu, zadam jeszcze pytanie, to klientowi naliczyłam większą odpłatność i zastanawiam się co należy zrobić, czy określić w decyzji, że my mu zwracamy a on DPS-owi, no zgłupiałam doszczętnie.
Im dłużej myślę tym bardziej byłabym za tym, abyście kientowi zrobili zwrot nadpłaconej przez niego kwoty.
Czyli 90zł x ilość miesięcy.
W księgowości DPS kwota za pobyt zgadza się. Poszkodowanym jest klient. Jemu DPS nie wypłaci zwrotu- bo niby na jakiej podstawie?
W decyzji określisz sposób zwrotu ( jednorazowo, czy w ratach). Decyzje w 3 wykonaniach- do DPS też
I po sprawie