Nie uważam, że wprowadzam w błąd informując, że istnieje możliwość udzielenia pomocy finansowej również po przekroczeniu kryterium dochodowego art. 8 ustawy o pomocy społecznej. Wiem również, że według lokalnych kryteriów była i jest przyznawana.pomoc rzeczowa w formie żywności z Banków Żywności oraz programu PEAD, którego realizację zakończono i tylko do końca kwietnia 2014 będzie wydawana żywność unijna. Dlatego poleciłem autorce tego błagalnego wpisu na forum ponowny kontakt z pracownikiem socjalnym.
Jeśli chodzi o możliwość dodatku mieszkaniowego w tym przypadku, to mogą z tym być problemy. "wynajmujemy mieszkanie" - napisała ~specyficzna_24 Jeśli mieszkanie wynajmowane jest nieformalnie - bez zgłaszania tego faktu Urzędowi Skarbowemu przez właściciela, to marne są szanse na dodatek mieszkaniowy.
Nie zwróciłem natomiast uwagi na możliwość starania się o rentę a w przyszłości świadczenia rodzinne.
Perfekcyjny plan pomoc dla tego błagalnego przypadku zaczyna powstawać. Z tego co widzę, kilku już pracowników socjalnych się powyżej wypowiedziało.
Czy właściciel wynajętego lokalu odprowadza podatek do skarbówki nie ma znaczenia we wniosku o dotacje mieszkaniowa. Wystarczy ze rodzina ma jakakolwiek pisemnie zawarta umowę najmu/użyczenia. Z powyższym papierem i swoimi dochodami za ostatnie 3 miesiące idą do lokalowki i tyle.
Powoływanie sie na martwe przepisy w sytuacji braku środków finansowych w większości gmin na pomoc specjalna o których najlepiej wiedza lokalni pracownicy to nic innego jak kreowanie miraży i dezinformacja. Taka sama fikcja jak ustawowy zapis o maksymalnie 50 środowiskach które moga obsługiwać socjalni.
Szczerze to nigdy się nie starałam o coś takiego, uważałam że mam dwie ręce i dwie nogi to mogę pracować. Potrafię szukać w google, ale fundacje mają jakieś profile działania, i o to bardziej mi chodzi. Do lokalówki czyli do spółdzielni do której to mieszkanie przynależy ?
~~specyficzna_24
To, że do tej pory Pani się o nic nie starała wynika z Pani obecnej sytuacji, gdyby bowiem Pani posiadała te informacje to wedzialaby Pani, że będac niepelnosprawna od 13 roku życia ( powinna mieć Pani na to zaświadczenie orzecznika ( oraz kontynuację leczenia czy diagnozy) o niepełnosprawnosci, a potem ustalenie stopnia niepełnosprawności a skoro Pani tego nie ma to ( wynika też z Pani sytuacji zdrowotnej) dlatego radze to szybko nadrobić, a przy składaniu wniosku o rentę w ZUS napisać do wniosku i dołączyć doniego ( oprócz zaświadczeń lekarskich potwierdzających), - pismo O KONIECZNE USTALENIE OD KIEDY ISTNIEJE NIEPELNOSPRAWNOŚĆ)
Biorąc pod uwagę czas do rozwiązania tj urodzienia dziecka należy się spieszyć ( do wniosku załączyć też zaświadczenia o ciąży i terminie porodu - radzę dokumenty pokserować i kopie wraz z potwierdzeniem (wniosku) trzymać.