Nie dość, że Rosja Polsce nie zwróciła naszej własności, to ktoś podjął decyzję o oddaniu im trzeciej czarnej skrzynki. Teraz to już na całego będą mogli snuć swoje teorie spiskowe.
a tu parę pytań do pana namiestnika w sprawei Smoelnska :
1.czy prawdą jest , że system naprowadzania lotu Mobile Microwave Landing
System (MMLS ) był zamontowany na lotnisku w Smoleńsku 7 kwietnia , w
czasie wizyty premierów Putina i Tuska , a następnie zdemontowany ?
2.czy prawdziwa jest informacja , że system Terrain Awareness and Warning
System (TAWS) , ostrzegający pilota przed zbyt niskim lotem ,który
zamontowany był w prezydenckim TU-154M , jest praktycznie niezawodny (
jeżeli działa prawidłowo i nie jest zakłócany lub zablokowany ) od 1990 nie
było wypadków spowodowanych z tego powodu . Producent TAWS prowadzi swoje
dochodzenie . Czy coś już wiemy o jego wynikach ? Czy wiemy coś o wynikach
wizyty przedstawicieli MKL u producenta TAWS i systemu nawigacji satelitarnej
GNSS w USA ?
3.Zainstalowany w samolocie radarowy miernik wysokości RW-5M ma dokładność
pomiaru 0,8m i zakres 750m . Czy działał prawidłowo ?
4.kto i dlaczego wkręcał ( lub wykręcał ) żarówki w oświetleniu lotniska ?
takie zdjęcia wykonał zaraz po katastrofie Siergiej Serebro z „Głosu Witebska”
. Czy w czasie wizyty Putina i Tuska oświetlenie działało prawidłowo ? S.
Serebro zauważył też , że „3 godziny po katastrofie wojskowi przeciągają
tamtędy kabel”. Ukraińscy dziennikarze sfotografowali również inne lotniskowe
lampy – nie świeciły
5.dlaczego kancelaria premiera przydzieliła prezydentowi , dowódcom WP i
szefom centralnych instytucji państwowych jeden samolot na lot do Smoleńska ?
6.Pierwsze informacje mówiły , że nie było sekcji zwłok . Później okazało się
, że Rosjanie zrobili sekcje , nie informując rodzin ofiar . Protokoły sekcji
, do których dotarła Rzeczpospolita , nie wspominają o obecności polskich
prokuratorów przy tych czynnościach
(www.rp.pl/artykul/182403,471102_Dziwne_ ... ekcji.html) . O
takiej obecności zapewniał premier Tusk . Jako godzinę śmierci podano 10.50
(czyli 8.50 czasu polskiego) .Skąd wynika ta godzina ? Czy polscy śledczy byli
obecni przy sekcjach ?
7.dlaczego , chociaż umowa polsko-rosyjska z 7 lipca 1993 przewiduje
możliwość prowadzenia wspólnego śledztwa po tej katastrofie , polskie władze
nie podjęły działań w tej sprawie i biernie przyjęły rosyjska decyzję , że to
Rosjanie będą gospodarzem śledztwa ? Wg. Rzeczpospolitej MON i MSZ mogły nie
poinformować premiera 10.04 o tej umowie www.rp.pl/artykul/472614_Spor_o_umowe_z_Rosja_.html
J. Saryusz-Wolski w programie B. Wildsteina 1.05 powiedział , że „nie zgłasza
się wniosków , jeżeli przewiduje się możliwość odmowy” , czyli innymi słowy
rząd polski nie podjął próby przejęcia śledztwa , bo obawiał się , że
Rosjanie odmówią .
8.dlaczego rząd polski odrzucił ( wypowiedź P. Grasia 23.04 ) możliwość
powołania międzynarodowej komisji badającej te katastrofę ? Taką możliwość
dopuszcza prawo międzynarodowe . W 2008 rozbił się na Białorusi prywatny
rosyjski samolot Hawker BAE125 , gdzie zginęło 5 Rosjan. Powołano wtedy
międzynarodową komisję śledczą . P. Graś stwierdził że „nie bardzo rozumie
sens powołania takiej komisji”
9.o co konkretnie zwróciła się strona polska do Rosjan ? Nie wiadomo .
Rosjanie bezpośrednio po katastrofie wydawali się otwarci na propozycje
polskie . Czy strona polska wzięła to pod uwagę ?
10.dlaczego rzeczy osobiste Prezydenta , dowódców WP i szefa BBN zostały
przekazane Polakom przez Rosjan dopiero tydzień po katastrofie ? W tym np.
telefony prezydenta , szefa sztabu WP
i szefa BBN oraz laptopy ? Co robili Rosjanie przez tydzień z tymi
urządzeniami ? Jak powiedział gen. Polko w TVP do skopiowania zawartości
telefonów i laptopów wystarczy kilka minut . Zawartość jest nieporównanie
cenniejsza niż same urządzenia . Jak podkreślił Polko rosyjskie służby są
profesjonalne i nie mogły nie skorzystać z takiej okazji , niezależnie od
okoliczności .
11.Informacje zawarte w tych urządzeniach były najprawdopodobniej również
tajemnicami NATOwskimi . Czy rząd Polski zwrócił się w tej sprawie o pomoc do
NATO ?
12.Co się stało z urządzeniami szyfrującymi , które prawdopodobnie były na
pokładzie ?
13.czy prawdą jest informacja , że samolot prezydenta Kaczyńskiego miał niższą
rangę niż samolot premiera Tuska 3 dni wcześniej i , w związku z tym procedury
oraz standardy bezpieczeństwa były niższe ? Szef BOR gen. Janicki powiedział ,
że była to wizyta nieoficjalna Jeżeli tak było to tym bardziej na stronie
polskiej spoczywała większa odpowiedzialność za przygotowanie i bezpieczeństwo
tego lotu . Czy lotnisko w Smoleńsku zostało sprawdzone przez polskie służby ?
I jak traktować wypowiedź gen. Janickiego dla radia ZET 29.04 , że o tym
„kto dokładnie znajduje się na pokładzie Tu-154M dowiedział się już po
katastrofie”
14.w rezultacie Rosjanie traktowali ten lot jako cywilny , a Polacy jako
wojskowy . Kto po stronie polskiej odpowiadał za przekazanie Rosjanom
informacji o charakterze lotu ?
15.w Smoleńsku nie było też Żandarmerii Wojskowej do ochrony dowództwa WP .
Dlaczego ?
16.dlaczego Rosjanom potrzeba minimum 5 tygodni do zbadania czarnych skrzynek
i przekazania ich Polakom ? Dlaczego ma być przekazany prawdopodobnie jedynie
zapis czarnych skrzynek a nie same urządzenia ? Przecież to jest własność
państwa polskiego ! Przywłaszczenie skrzynek przez Rosjan jest skandalem . Co
na to polskie władze ? Czy polscy śledczy mają bieżący wgląd w badania
rejestratorów i dostęp do wszystkich czynności ? Prof. Hołyst w TVP1 w dniu
07.05 stwierdził , że wyniki badań czarnych skrzynek powinny trwać o wiele
krócej .
17.dlaczego Rosjanie “zabezpieczyli” dokumenty i nagrania rozmów z polskiego
Jaka-40 , który wylądował wcześniej w Smoleńsku ? Ten samolot to własność
państwa polskiego . Co na to polskie władze ?
18.jakie wyniki dała analiza amatorskiego filmu trwającego 1.24min , który
pojawił się w internecie , a na którym słychać m.in. odgłosy przypominające
strzały ? Poza tym widać postaci na kadłubie wraku i głosy .Płk. Artymiak z
Prokuratury Wojskowej powiedział w radiu ZET , że nie wolno tego bagatelizować
.Film był emitowany w rosyjskich TV z zaznaczeniem , że to pierwsze zdjęcia z
miejsca katastrofy.
19.w jakim celu i na jakiej podstawie Rosjanie rekwirowali po katastrofie
dziennikarzom nagrania i kamery ? Czy je zwrócili ?
20.kto personalnie odpowiadał na lotnisku w Smoleńsku za kontrolę lotów ? Czy
była to miejscowa ekipa czy z zewnątrz ? Jedyny z kontrolerów , który
wypowiadał się publicznie , P. Plusnin powiedział , że „Polacy słabo mówili po
rosyjsku i nie rozumieli podawanych cyfr” . Dawny dowódca mjr. Protasiuka temu
zaprzecza i potwierdza , że doskonale znał on rosyjski
(smolensk-2010.pl/2010-04-16-katastrofa-samolotu-tu-154-rozmowa-z-kotrolerem-lotu.html)
21.ten samolot był kilka miesięcy przed katastrofą remontowany w Rosji . Czy
jest pełna dokumentacja tego remontu ? Czy po powrocie z Rosji został
sprawdzony przez polskie służby ?
22.W pobliżu miejsca katastrofy , na lotnisku w Smoleńsku nie było karetek .
Czy to prawda ?
23. w czasie katastrofy w przestrzeni lotniczej w pobliżu Smoleńska były , wg.
niektórych relacji ,
2 samoloty : białoruski i rosyjski . Czy to prawda ? Jakie to były
samoloty ?
24.prof. Staniszkis pisze na swoim blogu , że zaraz po katastrofie zaginął
laptop A. Szczygło z jego biura w Warszawie . Biuro było przeszukane przez
ABW.Czy to jest wyjaśniane przez prokuraturę ?
25.ABW weszła do pokojów ofiar w hotelu sejmowym oficjalnie w celu pobrania
DNA do identyfikacji
Pod Pałacem Prezydenckim w Warszawie zebrało się kilka tysięcy osób, domagających się powołania międzynarodowej komisji, która wyjaśniłaby przyczyny katastrofy smoleńskiej.
Pomysł powołania niezależnej międzynarodowej komisji zainicjował Ruch 10 kwietnia. Organizatorzy przygotowali specjalny list skierowany do premiera, który odczytali przed Pałacem.
Pracownik lotniska Siewiernyj i były pilot wojskowy Aleksander Koronczik, który odnalazł po tragedii godło prezydenckiego Tu-154, stwierdził, że piloci polskiego samolotu na pewno nie są winni katastrofie - podało radio RMF FM.
- Wykluczam winę pilotów w smoleńskiej tragedii - mówi Koronczik, który świetnie zna lotnisko Siewiernyj. Jego zdaniem właśnie tam trzeba szukać odpowiedzi na pytanie o przyczyny katastrofy.
PO-grzebane państwo? - komentarz w Dziennikarstwie Obywatelskim
- Mówić o błędzie pilota to obelga. Widziałem, jak 7 kwietnia podchodził i lądował tym samolotem dowódca załogi. To była koronkowa robota. Nawet należy powiedzieć teraz rodzinom, kiedy oskarżają pilotów, że to po prostu nieprawda. Ci piloci byli doskonale wyszkoleni. Należy znaleźć przyczynę tego, dlaczego ten samolot tam się znalazł - zaznacza.
Były lotnik podkreśla, że najważniejsze jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, dlaczego samolot znalazł się tak nisko. Jak dodaje, szansa na ratunek, po szkodzeniu skrzydła, była niewielka – informuje RMF FM.
czyli miedzynarodowa komisja to nie taki głupi pomysl, a wręcz powiedziałabym koniecznośc, która rozwiałaby wszelkie watpliwosci
A co do szczątków samolotu to jak mozna dowody stopić, przecież to jest zacieranie śladów. Moim zdaniem Polacy powinni wiekszy nacisk klaść na to aby sprawa była prowadzona rzetelnie i sumiennie tak aby wszelkie teorie spiskowe wykluczyć, a prawda chociażby najgorsza musi ujrzeć światlo dzienne. Na tym świecie jest tyle nienawisci spowodowanych faktem, ze ludzie, ktorzy myśla tylko o wladzy podejmuja egoistyczne decyzje, że czas najwyższy aby krok po kroku spokojnie ale konsekwentnie wyjaśniać takie sprawy w zalążku i wskazywać błędy w działaniu odpowiedzialnych za to ludzi i slużb.
Czy nie macie wrażenie, że ktoś nam chce tak zamącić w głowach abyśmy się całkowicie pogubili i przestali zadawać te pytania, które od samego początku były zadawane? Oto kolejna informacja:
założyłam post Prokurator Generalny\", który znalazł się w HP - jestem tylko laikiem, ale jest dla mnie oczywiste, ze pierwszą osoba, ktora powinna była z Polski znależć sie na miejscu tragedii to wlasnie ta osoba, ktora z urzedu powinna nadzorować śledztwo.
Pan PG pozwolił sobie wejśc na głowe i teraz są skutki ( zaniedbania, domysly, teorie itd., a moglo byc tak konkretnie bo Prezydent tuż przed śmiercia o to zadbał.