Koszty utrzymania dziecka w placówkach socjalizacyjnych? - Placówki Opiekuńczo-Wychowawcze, Ośrodki Adopcyjno-Opiekuńcze

Strona 1 z 2    [ Posty: 11 ]

Napisano: 12 wrz 2011, 10:11

Witam! Jestem nauczycielką z nauczania zintegrowanego. W klasie mam dwoje dzieci z domu dziecka, które nigdy nie mają potrzebnych przyborów. Słyszałam, że koszt utrzymania jednego dziecka w tej placówce kosztuje państwo miesięcznie 3100zł. Czy z tej kwoty 3100 opłacani są również pracownicy tam zatrudnieni? Czy sytuacja jest naprawdę tak ciężka, że nie mogę wymagać od tego dziecka podręczników, przyborów? Jak to się ma w praktyce tym bardziej, że wychowawcy tam zatrudnieni wręcz się skarżą na niskie płace ( etat, 3 lata stażu, na rękę 1250 zł?). Czy tak jest w rzeczywistości? Wiem, że to bardzo trudne dzieci, trzeba wszystko zrobić, jest się tam sprzątaczką, praczką, krawcową, kucharką. Jak to wygląda napiszcie mi prawdę. Czy brak podręczników to wina dyrekcji czy rzeczywiście z kwoty 3100 opłacani są pracownicy i na dziecko zostają grosze.
~anna

Napisano: 12 wrz 2011, 10:15

Jest tam pewnie tak źle jak mówią - ale książek wymagaj bezwzględnie!
~ale jaja

Napisano: 12 wrz 2011, 10:38

zeszyciki i książki dzieciaki muszą mieć to obowiązek placówki, my przy 2200 na dziecko (65% idzie na zatrudnienie) wyposażamy je we wszystko
~spoko

Napisano: 12 wrz 2011, 10:46

Niedawno byłam pedagogiem w takiej Placówce (nie przedłużono mi umowy bo zaszłam w ciążę) - o każdy grosz na dziecko musięliśmy się prosić. Książki i zeszyty miały zapewnione, ale już w trakcie roku szkolnego, aby uzupełnić to co się już zużyło, musięlismy kupować za własne pieniądze bo tak nigdy nie było na już kasy. Tzn. nie musielibyśmy ale co powiedzieć dziecku. Praca 24 h na dobę, w święta, niedziele, nocki - zarobek 1130 zł po dwóch latach pracy - umowa na czas określony:)
~agnieszka

Napisano: 12 wrz 2011, 10:51