matnotrawienie środków i alkoholik - Uzależnienia, Bezdomność

Strona 1 z 1    [ Posty: 9 ]

Napisano: 11 sie 2010, 13:20

chciałabym zawrześ kontrakt z alkoholikiem,ale nie wiem jak się do tego zabrac. Jestem początkującym pracownikiem i chce to zrobic jak najlepiej. (żeby nawet po odwołaniu petenta, to jamiała rację). Chodzi mi głównie o to że przyznam mu pieniądze,ale pod warunkiem że pójdzie na terapię i gdy będę w środowisku to on będzie trzeźwy, bo jak nie to dostaje dec. odmowną. pomocy....
~qq

Napisano: 11 sie 2010, 13:53

zawrzyj z nim kontrakt socjalny i poinformuj, że jeżeli nie wywiąże się z niego ( tj nie zgłosi się na leczenie odwykowe)a następnie złoży wniosek o pomoc finansową wtedy będzie decyzja odmowna z uwagi na brak współpracy z ośrodkiem -art. 11 ust. 2 i art. 4 ustawy o pomocy społecz.
~acha

Napisano: 11 sie 2010, 14:41

zakładamy,ze przychodzi do mnie dawny klient, składa podanie. To ja w tym momencie mogę wyjąc kontrakt socjalny? czy dopiero po udokumentowaniu,że wcześniejszą pomoc - zasiłek wydał na alkohol.
~qq

Napisano: 11 sie 2010, 14:57

zapewne jak chodzisz do niego na wywiady widzisz, że jest pod wpływem alkoholu bądź wczorajszy i w tym momencie informujesz go ,że widzisz ,że ma problem z nadużywaniem alkoholu więc informujesz go o możliwości zawarcia kontraktu, na czym on polega itd. i poza tym informujesz, że pomoc społ. nie jest tylko od tego, aby \"dawać\" kase, ale także jeżeli pracownik socjalny widzi występujący w danej rodzinie ( u danej osoby) jakiś problem wówczas pomaga w rozwiązaniu tego problemu. Możesz zaproponować pomoc w znalezieniu odpowiedniej placówki odwykowej, zgromadzeniu niezbędnych dokumentów itd. powodzenia!
~acha

Napisano: 11 sie 2010, 15:15

ja też jestem nowym pracownikiem.. byłem niedawno na wywiadzie u alkoholika, powiedziałem mu o kontrakcie, że mu pomogę w sprawie jego choroby, mówiłem o placówkach itd. A jaka była jego odpowiedz?