W pierwszej kolejności należy wezwać delikwenta do złożenia wyjaśnień na temat przyczyn nieodbierania świadczenia. Wezwanie wysyłamy pod ostatni znany nam adres. Jeśli klient wyraził zgodę, aby odbierać korespondencję w MOPS, to należy takie pismo przez jakiś czas przechowywać w MOPS, dziale przekazywania listów np. sekretariacie.
Wszystko zawarte jest w naszej ustawie.
Art. 106a. 1. Jeżeli osoba uprawniona nie podejmuje świadczeń pieniężnych przez dwa kolejne miesiące kalendarzowe, wstrzymuje się wypłatę tych świadczeń oraz wszczyna postępowanie wyjaśniające w celu sprawdzenia przyczyn nieodbierania świadczeń.
Należy wszcząć postępowanie.
Na końcu dokonujemy zmiany decyzji przyznającej zasiłek stały i składki na ubezpieczenie zdrowotne. Zasiłek i składki przysługują do ostatniego dnia miesiąca, w którym klient pobrał po raz ostatni świadczenie.
http://www.panisocjalna.blogspot.com