pieniądzze na szkolny związek sportowy tylko na podstawie programu, zapisu w Gminnym prog.PIRPA ? - Uzależnienia, Bezdomność

Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]

Napisano: 29 lis 2009, 20:41

Jestem nowa i zielona. Mamy na terenie gminy szkolny Związek sportowy (stowarzyszenie). Napisali program profilaktyczny, w naszym gminnym programe jest zapis, odnoście wspierania finansowego SZS. No i płacimy.Dostajemy rachunki wystawione na Urząd i je rozliczamy. Niemało. tych pieniedzy Sa to opłaty za wynajem hali sportowej, przewóz dzieci na zawody, zakup piłek, materacy itp. Mam jednak wątpliwości czy można to robic w taki sposób. W opisanej sytuacji nie przekazujemy SZS dotacji, oni ponoszą koszty , przedstawiają rachunki a my płacimy. POMOCY!!!
~nowa i zielona

Napisano: 30 lis 2009, 10:02

w którymś poście już było o wspieraniu stowarzyszeń; warto poczytać. Stowarzyszenia można wspierać wyłącznie DOTACJĄ, co oznacza konieczność zastosowania procedury wynikającej z ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie. Nie ma wyjątku od tej reguły. Najpierw konkurs, później dotacja na konto stowarzyszenia, które po wykonaniu zadania, rozlicza się z urzędem składając sprawozdanie i rozliczając dotację. Wiem, że niektórzy robią tak, jak Wy, ale za to grozi dyscyplina finansowa i pewny zarzut kontroli RIO lub NIK. Zapis w gminnym progranie to tylko podkładka merytoryczna, tzn. pozwolenie rady na określony rodzaj wydatku. Jednak jak to zrobić zgodnie z prawem, określają już odrębne przepisy, tj. ustawa o finasach publicznych (przepisy ogólne), o działaności pożytku publicznego i wolontarciacie (stowarzyszenia, fundacje i inne podmioty w niej wymienione) oraz pomocy społecznej (jeżeli realizatorem zadania jest ops).
Ja też jeszcze nia tak dawno byłam nowa i zielona:) trzymaj się, powodzenia:)
~nina

Napisano: 01 gru 2009, 20:13