Może kogoś rozbawię, może zasmucę...
U kogo z kolegów kolezanek tworzy się jeszcze coś takiego:
PLAN PRACY PLACÓWKI
OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ,
W XXXXXXXX
na rok szkolny 2016/2017
A jeżeli ktoś robi, to jak jest podstawa prawna.
Ponadto ,w tym planie jako punkt pierwszy w Głównych kierunkach zadań widnieje:
1. Praca z rodziną
bez refleksji, ze takowa była celem na mocy rozporządzenia MPiPS z 2007, a obecnie od roku 2011 ma swoje umocowanie w ustawie o pieczy zastępczej (od art 10) i należy do asystenta rodziny.
w tym planie jest też:
Pozyskiwanie rodzin:
zaprzyjaźnionych,
zastępczych,
adopcyjnych
Współpraca z rodzinami dzieci, przeprowadzanie wywiadów środowiskowych
Prowadzenie zajęć wyrównawczych (

A owe zajęcia wyrównawcze, jak już są , to obejmują:
Zajęcia wyrównawcze dla najmłodszych:
czytanie i opowiadanie bajek,
głosowanie,
liczenie, przeliczanie,
wspólne śpiewanie piosenek,
rozpoznawanie kolorów i stosunków czasowo-przestrzennych,
rozwijanie sprawności manualnej:
rysowanie, malowanie,
lepienie,
wycinanie,
wydzieranie
organizowanie gier sprawnościowych i dydaktycznych,
ćwiczenia logopedyczne,
wdrażanie do utrzymania ładu i porządku w trakcie i po zajęciach,
ćwiczenie podstawowych zwrotów grzecznościowych,
ćwiczenia w wypowiadaniu się
Ciekawe jest to ze najmłodsze dzieci zdały do kl III szkoły podstawowej, . dzieci młodsze sa w drugiej placówce
Jest tez praca na rzecz powrotu dzieci do domu.
Praca na rzecz powrotu dziecka do rodziny:
uświadamianie rodzicom potrzeb dzieci,
wspólne planowanie przyszłości bliższej i dalszej,
aktywizowanie rodzin do wspólnego spędzania czasu z dziećmi,
pomoc rodzinom w załatwianiu formalności w sądach i urzędach w sprawach dotyczących dzieci
A to już majstersztyk
ZASPOKAJANIE POTRZEB EMOCJONALNYCH
jak ? Zapewnienie najmłodszym dzieciom pomocy i opieki starszych wychowanków.
Taki plan przejdzie
