A jak jest ze swobodnym dostępem do Internetu, jako narzędzia pracy w grupie zawodowej pracowników socjalnych? Czy każdy pracownik socjalny posiada już swobodny dostęp do Internetu w swoim miejscu pracy?
Kilka lat temu telefon komórkowy uznawany był jeszcze za wskaźnik luksusu. Z lektury wpisów na forum op.pl można odnieść wrażenie, że dostęp do Internetu nadal jest usługą luksusową i osoby, które z tego źródła informacji korzystają nie powinny ubiegać się o zasiłki w systemie pomocy społecznej.
W roku 2006 w trakcie ogólnopolskiego spotkania pracowników socjalnych zorganizowanego przez Ruch Pracowników Socjalnych Pomarańczowa Inicjatywa powstały w Głogowie założenia do ustawy o zawodzie pracownika socjalnego i samorządzie zawodowym pracowników socjalnych.
Z tego, co pamiętam komputer, telefon stacjonarny oraz fax. był już wówczas standardowym wyposażeniem pracownika socjalnego - zdaniem uczestników spotkania w Głogowie. Gorzej było ze swobodnym dostępem do Internetu oraz wykorzystaniem służbowego telefonu komórkowego jako narzędzia pracy.
Dlatego w katalogu \"Prawa pracownika socjalnego\", będącego częścią założeń do ustawy o zwodzie pracownika socjalnego RPS PI uczestnicy spotkania postanowili umieścić zapis \"prawo dostępu do nowoczesnych technik informacyjnych i odpowiednio wyposażonego stanowiska pracy\".
https://ops.pl/archiwum2/news.php?id=3148