Rolnik a wyrównanie do 14V2014 - Świadczenia rodzinne

Strona 1 z 6    [ Posty: 58 ]

Napisano: 06 cze 2014, 21:52

Jestem rolnikiem ( 16 ha - przeliczeniowe 2 ha ) miałem świadczenie pielęgnacyjne na stałe, opiekowałem się mamą, decyzja wygasła 30 czerwca 2013r. U nas przed uchwałą sądu NSA kolegia i sądy wojewódzkie rolnikom przyznawały bez żadnych oświadczeń, po uchwale brane były oświadczenia o niekolidowaniu z opieką, o niepracowaniu itp.
Teraz składam na zasiłek dla opiekuna na czas od 1 lipca 2013 do 14 maja 2014, złożyłem oświadczenia, że spełniałem warunki tamtej ustawy, oświadczenie że jako rolnik płacę składki społeczne z mocy ustawy, że nie zaprzestałem prowadzenia gospodarstwa rolnego, oświadczenie że w okresie od 1 lipca 2013 do 14 maja 2014 w gospodarstwie rolnym prace wykonywane były przez sąsiadów, rodzinę, usługi z SKR a ja opiekowałem się mamą.
Na okres od 15 maja nie składam wniosku, napisałem oświadczenie że nie zaprzestałem prowadzenia gospodarstwa rolnego.
W czasie od 1 VII 2013 do 14 V 2014 nie było oświadczeń o zaprzestaniu prowadzenia gospodarstwa rolnego, były natomiast przyjmowane oświadczenia, że praca w gospodarstwie nie kolidowała ze świadczoną opieką, że prace świadczone były przez usługi innych osób a ja że nie pracowałem. Teraz jest oświadczenie o zaprzestaniu prowadzenia, którego nie mogę podpisać bo nie pracowanie a zaprzestanie prowadzenia to dwie inne sprawy, ale wtedy tego nie było to chyba samo wyrównanie powinno mi przysługiwać, skoro przepis wszedł w życie 15 maja 2014. Nie mogą wymagać, żebym zaprzestawał wstecz skoro wstecz nie było takiego wymogu.
Nie wiem czy otrzymam wyrównanie, ale złożyłem i mam zamiar się dalej odwoływać przy decyzji odmownej. Nowego to jest od 15 maja 2014 nie chcę i nie składałem wniosku, ale mnie chodzi o wyrównanie, które powinno być przyznane jako prawo nabyte.
Jakie jest wasze zdanie, opinia na ten temat.
Roman

Napisano: 07 cze 2014, 9:32