rozporządzenie w sprawie ŚDS - Ośrodki Wsparcia

  
Strona 6 z 11    [ Posty: 107 ]

Napisano: 11 lut 2011, 10:49

Wczytuję się w treści postów i zastanawiam się, czy właściwie odczytujemy kontekst rozporządzenia? Po pierwsze : interpretacja prawna. Zgodzę się, że koliduje z Ustawą. Po drugie: znaczenie niektórych zapisów, np.\" kierownik zatrudnia\",
s t a t u t (?) domu, a w standardach :\"zniesione bariery architektoniczne\", wreszcie jak edycyjnie ma wyglądać plan roczny, bo prawdopodobnie są już kłopoty z tym tematem w odniesieniu do typów A, B i C naszych ośrodków. To tylko szczyt góry lodowej. Pamiętajmy jednak, że nasz problem to także problem wojewodów, burmistrzów, starostów, wójtów, dyrektorów ośrodków pomocy społecznej czy zarządów organizacji pozarządowych. Dochodzi do tego jeszcze jeden istotny problem ; zeszłoroczna nowelizacja ustawy (art. 51), dotycząca zasad finansowania ŚDS i odpłatności za pobyt.
Zaprzecza ona istocie i idei rehabilitacji społecznej w SDS, ponieważ dotacja na jednego uczestnika w miesiącu
( nie na miejsce w ośrodku) oznacza przetrzymywanie jak najdłużej domownika, a nie działanie na rzecz jak najszybszego usamodzielnienia w życiu i uspołecznienia w środowisku. Biorą \"w łeb\" wszystkie treningi i terapie - liczy się sztuka, bo w przeciwnym razie nie będzie na płace i działalność. Zachodniopomorskie ŚDS-y chcą stworzyć FORUM KIEROWNIKÓW ŚDS, aby sprostać temu rozporządzeniu. Pozdrawiam. Bohdan Statkiewicz , [email protected]
~Bohdan Statkiewicz


Napisano: 11 lut 2011, 11:15

Witam serdecznie, mam pytanie, jestem od 6 lat pracownikiem SDS, i zastanawiam sie nad losem pracowników, jesteśmy w strukrturach MOPS, pracownicy są zatrudnieni przez dyrekcję MOPS w tym pani kucharka i pani sprzątaczka. moje pytanie brzmi: Czy kucharka i sprzątaczka moga się obawiać o swoje stanowiska pracy? Czy ktoś mi może odpowiedzieć?. Mamy od początku kuchnię, swietnie wyposażoną i przygotowujemy posiłki z dwóch dań, spożywaja je podopieczni i personel. Personel płaci za posiłki. Sanepid stale kontroluje ośrodek, wyniki tych kontroli są pozytywne. Zastanawiam się tylko czy to tak do końca powinno być. ?
Będę wdzięczna za udzielenie odpowiedzi.
~ASTA

Napisano: 12 lut 2011, 23:30

Witam.

Jakie zadanie ma teraz powiat w zwiazku w wejsciem w zycie tego rozporzadzenia?
~Lysinho

Napisano: 14 lut 2011, 15:14

trening kulinarny a nie kucharka
trening np. porządkowy a nie sprzątaczka
~ala

Napisano: 15 lut 2011, 16:22

Czyli kucharka i sprzątaczka idą do zwolnienia?, zaznaczam , iż nie mają wykształcenia w kierunku terapii.
~ASTA

Napisano: 16 lut 2011, 16:50

Minimum na pół etatu w każdym domu sprzątaczka powinna być zatrudniona przecież uczestnicy sprzątają w ramach treningu i nie wyobrażam sobie aby sprzątaczka nie sprzątała.
~ILONA

Napisano: 16 lut 2011, 22:22

Ilono, widać Twoja wyobrażnia nie sięga naszego ośrodka bo u nas sprzątaczki nie ma, i sprzatają głównie terapeuci z kilkoma podopiecznymi, jakie jest to sprzątanie gdy naokoło chodzi reszta to już możesz sobie wyobrazic... ale wiadomo kasy nie ma...dlatego też nie ma kucharki, jedzienie robimy sami, nie ma palacza, pali za Bóg zapłać jeden z terapeutów, nie ma psychologa, nie ma pielęgniarki... Ale da sie żyć i wszystko funkcjonuje ;)
~Artur

Napisano: 17 lut 2011, 10:09

W ŚDS w którym pracuję nie ma sprzątaczki. w ramach treningu porządkowego uczestnicy z zatrudnioną kadrą sprzątają. Sprzątanie jest czynnością codzienna a w piątki robi się generalkę.
Pozdrowienia .
~ILONA

Napisano: 17 lut 2011, 10:12

W Rozporządzeniu nie ma wzmianki o zatrudnieniu sprzątaczki, kucharki. Dziwię się ponieważ te czynnoŚci są równie ważne jak praca psychologa.
~ILONA

Napisano: 17 lut 2011, 10:48

Gdzieniegdzie tak jest ... nie ma sprzątaczki ale są pracownicy terapii...
a wyżej jak koleżanka napisała - terapia porządkowa .. to znaczy że toalety czy okna też myją u was uczestnicy ? Jakoś to brzmi absurdalnie
~L



  
Strona 6 z 11    [ Posty: 107 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x