Śmieci i inne problemy - Dodatki mieszkaniowe

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 8 ]

Napisano: 11 lut 2015, 12:49

Co robicie z opłatami za śmieci, chodzi mi o to, że teraz są one przejęte przez gminy.

1. No i np. przychodzi ktoś wykazuje że w gospodarstwie mieszka 5 osób, a stawka gminy wynosi np. 10 zł za segregowane, przedstawiając odpowiedni rachunek za te śmieci widnieje tam kwota 60zł. Więc zadaje się takiej osobie pytanie czy kogoś nie uwzględniła we wniosku itd., ten się tłumaczy że w śmieciach wpisał kogoś tam bo np. (ta osoba jest właścicielem a mają między sobą umowę najmu, albo wpisał siostrę a siostra się wyprowadziła itd.). To co wtedy należy mimo wszystko przyjąć 60zł jako wydatki? Wiem, że płaci na nie swoją korzyść, no ale cóż ludzie niestety mają opory przed załatwianiem spraw, mimo, że np. kogoś się poinformowało by załatwiał takie rzeczy.

2. Równie dobrze ktoś by mógl oszukiwac gmine jeśli chodzi o śmieci czy kogos i u nich zaniżać liczbę osób a u nas podawac poprawnie.

3. Można by również spotkać inna sytuację, jest córka i matka, które żyją ze sobą w ogromnym konflikcie, mieszkają razem, mieszkanie jest na matkę, która jest jego właścicielem i ma ono np. 55m2, ale ona wyraźnie podkreśla i potwierdzają to pracownicy ośrodka, że zajmuje 30m2 a resztę zajmuje właśnie ta córka. Córka ponosi własne wydatki na wyżywienie, ogrzewa tylko swoje pomieszczenia w których przebywa, nie interesuje się matką, czyli ma własne wydatki które ponosi tylko za siebie. Problem zaczyna się w momencie rachunku za śmieci. Matka jako właściciel musiała mimo wszystko zgłosić ze mieszkają 2 osoby. W przypadku opłaty za śmieci nikogo nie interesuję to kto jest w jakim konflikcie. Więc figuruje opłata 20zł. Matka nie jest w stanie egzekwować kwoty 10zł od swojej córki. Więc co w takiej pokręconej sytuacji zrobić? W ogóle jak poprowadzić taką sprawę zaczynając od podstaw czyli od przyjęcia wniosku? Na kogo, na ile osób?

Bardzo proszę was o poradę i wspólną debatę na ten temat.
Lenka28


Napisano: 13 lut 2015, 9:36

Czy ktoś jest w stanie powiedzieć coś o takich sytuacjach? proszę :)
Lenka28

Napisano: 13 lut 2015, 10:26

Mam taką sytuacje: Jeśli ktoś składa mi wniosek o DM i w deklaracji podaje np. 3 osoby a zameldowanych i zamieszkałych jest 6 a wnioskodawca płaci np. 30 zł za śmieci segregowane za 6 os. to ja tę kwotę 30:6=5zł, 5zł*3 osoby z wniosku to daje kwotę 15,00 i tyle zaliczam. Te dodatkowe osoby to np. dożywotnicy, którzy stanowią oddzielne gosp. domowe i którzy mają oddzielne wejscie. Ludzie tak kombinują żeby mniej płacić. W naszej gminie jest tak ze jeśli gosp. do 4 osób, to płaci się 6zł/osobę, a od 5 osób wzwyż jest jedna stawka 30 zł. Więc wtedy mieszkancy domu ,,łączą się" i placą mniej. Jeśli kazde gospo. z tego domu składałoby deklaracje na śmieci oddzielnie to każdy z nich płaciłby po 18 zł. co razem daje 36, a tak razem płaca 30,00 zł.
Andzias

Napisano: 13 lut 2015, 10:36

Jeśli chodzi o twoja, sprawe, to liczyłabym tylko 10 zł za wnioskodawce, ponieważ jest wiele takich rodzin, ze właściciele płaca za wszystko, a nie zawsze jest im to zwracane od np. dożywotników, to są już ich indywidualne sprawy. Jeśli wiesz jaka stawka obowiązuje w waszej gminie, to więcej nie możesz wliczyć do wydatków. Tak samo w przypadku opłaty za wodę. Pracuję w gminie wiejskiej. Rolnicy mają podłączoną wodę do obory, chlewni i do budynków gospodarczych. Wtedy liczę opłatę za wodę według norm, no chyba że mają oddzielne liczniki do domu i do obory to już inna sprawa. Wniosek z tego taki, że nie zaliczam kwoty wystawionej na fakturze, tylko kwotę wyliczoną z norm, bo przecież tej wody nie zużyli na potrzeby domu tylko na potrzeby zwierząt z bud. gosp., a dodatek stanowi rekompensatę wydatków poniesionych na mieszkanie.
Andzias

Napisano: 13 lut 2015, 14:31

po 1. idąc za Rozporządzeniem w sprawie dod. mieszkaniowych par.2.3 " wydatki naliczone i ponoszone za okres dłuższy niż jeden miesiąc przelicza się na okresy miesięczne.."
po 2. w/w rozporządzenie oraz ustawa jasno określa katalog wydatków
po. 3 wydatki są potwierdzane za pomocą odpowiednich faktur , wydruków czynszów , rachunków etc., etc.
po 4. podajcie mi przepis , który to pozwalałby dzielić rachunki za np. śmieci na ilość osób .. i dopiero taki koszt przyjmować do wyliczeń
brodafi

Napisano: 18 lut 2015, 9:54

A co zrobić jeśli chodzi o liczbę tych osób, żadnej umowy najmu pomiędzy matką a córką nie ma? Więc czy w ogóle jest prawo przyjąć wniosek na 1 osobę? Zwłaszcza, że sama się utrzymuje i ponosi swoje wydatki?
Z góry powiedziała oraz potwierdzają to pracownicy, że ona nie będzie wykazywać córki, bo się do niczego w jej sprawach nie dokłada. Żyją tak jakby mieszkały osobno. Córka jest osobą pracującą, matka nie. Więc gdyby była możliwość liczenia dochodów córki to być może dodatek w ogóle by się nie należał. Ale kolejnym problemem jest to, że córka nie będzie dawać matce zaświadczenia o swoich dochodach. Strasznie dziwna ta sytuacja, no ale co mam zrobić?
Lenka28

Napisano: 18 lut 2015, 9:58

dziwna sytuacja, ale chyba przyjełabym wniosek na jedna osobę. Innego wyjścia nie ma. Powierzchnia faktycznie zajmowana przez wnioskodawce.
Andzias

Napisano: 18 lut 2015, 10:12

No właśnie, zajmuje się dodatkami od niedawna, a patrząc na wcześniejsze decyzję to w przypadku tej osoby było tak samo robione, że tylko liczone na 1 osobę i brana powierzchnia, którą zajmuje matka. Nie chciałabym mieć z tego powodu jakiś problemów czy coś, na szkoleniu niestety nie byłam, a wiedza jest jeszcze za mała. Dlatego pytam o porady:) A co do rachunku za śmieci, we wcześniejszych wnioskach brak jest rachunku za śmieci i brane chyba było na słowo, dlatego raz ma ta osoba 15 zł nie wiem skąd, ale widocznie tak podała i tak ktoś przyjął. Natomiast ja chciałabym nauczyć się poprawnie interpretować sprawy związane z dodatkami.
Lenka28



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 8 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x