Stan rzeczywisty a akt notarialny - Dodatki mieszkaniowe

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 7 ]

Napisano: 12 sty 2016, 16:10

Pomóżcie, po prostu nie wiem. Pani ma mieszkanie w 4- lokalowym domu. W akcie notarialnym ma metraż 80 m2 (dwa duże pokoje - budynek po biurowcu przerobionym na budynek mieszkalny). Zrobiła remont i z piwnic zrobiła łazienkę i kuchnię. Rodzina 5-osobowa. Jak to ugryźć , co mam przyjąć do metrażu - dane z aktu notarialnego, czy z jej oświadczenia ( wychodzi 150m2).
Ktosia


Napisano: 12 sty 2016, 17:12

Dodam, że te dwa pokoje podzieliła na mniejsze. Proszę podpowiedzcie mi coś.
Ktosia

Napisano: 12 sty 2016, 22:26

Skoro macie oświadczenie o powierzchni 150m², to nic więcej nie trzeba (poza poprawnie wypełnionym wnioskiem). Napiszecie decyzję odmawiającą dodatku — i po sprawie. :(
PCW
VIP
Posty: 2895
Od: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:

Napisano: 13 sty 2016, 8:54

A jak w przypadku gdy podałaby powierzchnię z aktu, a stan rzeczywisty byłby inny?
Ktosia

Napisano: 13 sty 2016, 12:33

Obmiaru powierzchni użytkowej lokalu, o której mowa wyżej dokonuje się w świetle wyprawionych ścian. Powierzchnię pomieszczeń lub ich części o wysokości w świetle równej lub większej od 2,20 m należy zaliczać do obliczeń w 100 % o wysokości równej lub większej od 1,40m, lecz mniejszej od 2,20 m-50%, o wysokości mniejszej od 1,40 m pomija się całkowicie. Pozostałe zasady obliczania powierzchni należy przyjmować zgodnie z Polską Normą odpowiednią do określania i obliczania wskaźników powierzchniowych i kubaturowych w budownictwie.
iza5

Napisano: 13 sty 2016, 16:07

To znaczy, że przeprowadzam oględziny i sama mierzę mieszkanie szanownych państwa, jeżeli zachodzi przypuszczenie ,że stan faktyczny odbiega od aktu notarialnego?. Oczywiście o odwiedzinach uprzedzam odpowiednio wcześniej gospodarzy. Czy lepiej dać oświadczenie pod odpowiedzialnością karną stronie, aby sama pomierzyła i podała metraże pomieszczeń użytkowych?
Ktosia

Napisano: 13 sty 2016, 22:46

Ktosia, lepiej nie brnij w ten zaułek. Założę się, że ani nie masz zalegalizowanej metrówki, ani nie wiesz jak taką załatwić, ani nie umiesz przeprowadzić tzw. rachunku błędów, ani nie masz należytej wiedzy na temat pomiarów ani doświadczenia. Przede wszystkim zaś urzędnik pracuje z zasady na gotowych dokumentach i takie mu należy dostarczyć :!: (jakie, to temat na odrębną wypowiedź).
Acha jeszcze jedno: zupełnie nie warto brać na siebie odpowiedzialności za sprawy takie jak pomiary i wypełnianie wniosku. :!:

Przedstawiona sytuacja jednocześnie pachnie mi samowolą budowlaną. Jeśli urzędnik chce być naprawdę skrupulatny, to ten aspekt powinien pociągnąć.
PCW
VIP
Posty: 2895
Od: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 7 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x