Mam wątpliwość co do art. 7 ust. 11. Pani X ma przyznany dodatek, który w całości pokrywa czynsz oraz wydatki za śmieci, wodę. Zgodnie z jej złożonym oświadczeniem cała należna kwota przechodzi na zarządce. Śmieci i woda opłacane są w innym punkcie niż zarządca. I teraz mam problem... czy za śmieci musi dokładac ze swoich pieniędzy? A jesli nie to zgodnie z art. 7 ust. 11 "W wypadku stwierdzenia, że osoba nie opłaca na bieżąco należności wstrzymuję sie..." ?
Oczywiście musi płacić ze swoich pieniędzy. Rozumiem że przelew dla zarządcy jest wyższy od należnej mu kwoty a więc Pani X może dogadać się z nim żeby nadpłata została jej zwrócona.
Woda i śmieci są wliczane do kosztów utrzymania lokalu na podstawie których dodatek jest wyliczany a więc w przypadku kiedy jeden ze składników tych kosztów jest nieopłacany masz prawo wstrzymać dodatek do czasu uregulowania zaległości
Tak jest, można wstrzymać, formalnie niezależnie od wielkości zaległości, jednak utarło się, że dopiero wtedy, gdy zaległość przekroczy wartość 2-miesięczną (por. art. 8.4).