jak obliczyć czynsz wg stawki gminnej - Dodatki mieszkaniowe

Strona 1 z 2    [ Posty: 18 ]

Napisano: 22 sty 2014, 16:24

Witam
proszę o pomoc jestem zielona z tych przeliczników (nowa ) jak się porównuje do stawek z uchwały rady miasta
Kwota bazowa lokalu mieszkalnego wyposażonego w z c.o, c.wg,gaz, łazienka ,w-c u mnie wynosi 3,30 zł
Kwota bazowa lokalu socjalnego wynosi 1,50 zł
-Łazienka, wc - 30% bazy

Klient płaci za czynsz i stały i koszty eksploatacji i remontów we wspólnocie i ma mieszkanie własnościowe 163,54zł
Metraż mieszkania 37 m2
pomocy nie wiem jak obliczyć czynsz
~Betty

Napisano: 22 sty 2014, 16:58

163,54 podziel przez powierzchnię wnioskodawcy, będziesz mieć cenę 1m kw u wnioskodawcy i porównaj z ceną w zasobach komunalnych gminy, gdyby ten lokal wchodził w skład zasobów w gminie, bierz pod uwagę wszystkie obniżki, np. brak co - 10 %, brak cw ...itd
~gaja

Napisano: 23 sty 2014, 10:24

Mniej więcej tak.
Tylko że:
- lepiej nie mówmy cenach lecz o stawkach
- stawkę za 1m2 u wnioskodawcy najlepiej porównać z ODPOWIEDNIĄ stawką w zasobie komunalnym, choć znam przykłady porównywania z wyższą (najwyższą) i nikt nie miał zastrzeżeń
- zastrzegam, że nie wiem i nie rozumiem co to jest kwota bazowa (!?).
~jh

Napisano: 23 sty 2014, 15:29

jak byłam na szkoleniu to powiedziano mi, ze nie wolno liczyc do obciażen kosztów remontowych
Wziełam nawet prowadzącej - pani z SKO żeby sprawdziła, ze dobrze liczę i wykreśliła mi w moich wyliczankach koszty remontowe
kazała liczyc tylo cześci wspólne i inne opłaty jak woda ogrzewanie, śmieci itp
~ewa

Napisano: 23 sty 2014, 16:43

A cóż to? Czyżby właściciel przy ustalaniu czynszu nie miał prawa zaliczyć koniecznych remontów??? Jakim prawem??? Oj, z tamtą panią można polemizować.

Ja powiem tak: CZYNSZ OBEJMUJE REMONTY.
~jh

Napisano: 24 sty 2014, 13:53

Ja też nie liczę do wydatków f-szu renontowego oraz k. eksploatacji
~Anna

Napisano: 24 sty 2014, 14:47

ja tak samo jak anna
~ewa

Napisano: 24 sty 2014, 14:58