Dziekuję Ci bardzo Ewuś, to mi nikt mi o tym nie mowil,ze tak mam to prowadzic, a poprzedni pracownik socjalny tylko zapisywal dzialania podjete na rzecz rodziny. A możesz mi napisac jak wyglada analiza przyczyn kryzysu i arkusz pierwszeg kontaktu?
Witam. Od niedawna pracuję jako pracownik socjalny w placówce opiekuńczo-wychowawczej. jeżeli jest taka możliwość to również proszę o przesłanie przykładowego planu pracy z rodziną i innych niezbędnych formularzy. Z góry bardzo dziękuje. [email protected]
Witam. Ma pytanie do Ewy. Jakiego rodzaju genogram stosujesz. Osobiście uważam, że to narzedzie badawcze jest bardziej przydatne wychowawcy prowadzącemu dziecko. Na podstawie dobrze wykonanego genogramu wyciągamy istotne wnioski. Na ich podstawie możemy np. zaplanować proces usamodzielnienia. Bardzo się cieszę, że coraz bardzie praca z rodziną nabiera znaczenia. Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do dyskusji na adres [email protected]
Nie ma przepisów dotyczących dokumentacji jaką powinien prowadzić pracownik socjalny w placówce opiekuńczo-wychowawczej. Chyba, że ktoś takie zna, to proszę o ich wskazanie. Tak naprawdę, ja decyduję jaki dokument jest mi potrzebny w mojej pracy z rodziną. Moim zdaniem nie jest ważna forma ale treść danego dokumentu. Ważne jest aby posiadana dokumentacja odzwierciedlała prowadzoną pracę. Dobrze jest, gdy jej efektem jest powrót wychowanków do rodziny. Wiemy, że nie jest to łatwe.
Jeżeli chodzi o genogram, to korzystam z niego od dwóch lat. Tworzę go wspólnie z wychowawcą prowadzącym dane dziecko. Za pomocą symboli graficznych tworzymy schemat , który pozwala poznać strukturę rodziny i ich wzajemne relacje. Symbole są łatwo dostępne w internecie. Czasami na nasz użytek tworzymy własne. Genogram ułatwia nam diagnozować rodzinę, szukać osób, które będą nam pomocne w naszej pracy. Często do niego sięgamy, analizujemy(korzystamy z programu GenoPro 2007)