Nie byłem uczestnikiem tej konferencji. Może odezwą się jeszcze inni jej uczestnicy. Miło, że zabrał głos Pan Marek z MPiPS - wpisy powyżej. Moje uwagi?
Pierwszy konkret - aby system PIU oraz RJPS funkcjonował musi być karmiony informacjami/danymi (patrz system POMOST). Ktoś będzie musiał te informacje wprowadzać, ktoś będzie musiał obsłużyć ewnioski składane przez klientów. Kto to zrobi? Pracownicy pomocy społecznej w ramach swoich etatów obsłużą te nowe zadania

W zamian będą mieć dostęp do informacji o branżowych szkoleniach i statystykach typu bezrobocie, ubóstwo, demografia, mieszkalnictwo, woda, lasy, drogi itp. Jest jednak duży plus tego przedsięwzięcia - profesjonalne i wiarygodne kanały informacji, które udostępnia empatyczna platforma cyfrowa. Udostępniona będzie możliwość składania drogą elektroniczną wniosków o pomoc społeczną, świadczenia rodzinne i inne. Projekt ma na celu wyeliminowanie zaświadczeń na rzecz oświadczeń w obszarze zabezpieczenia społecznego poprzez wymianę informacji drogą elektroniczną z innymi resortami. Kolejna innowacja to możliwość przeprowadzenia wywiadu z użyciem mobilnego terminala - który ma zastąpić papierowy druk rodzinnego wywiadu środowiskowego oraz długopis.