Co różni oba nowe empatyczne portale informacyjno-usługowy (PIU) oraz Rejestr Jednostek Pomocy Społecznej (RJPS) od Pierwszego Polskiego Portalu Pomocy Społecznej OPS.PL? Przede wszystkim źródło finansowania oraz brak możliwości umiesczania komentarzy pod publikowanymi informacjami i brak forum dyskusyjnego.
Umowy odeślemy nie wcześniej niż w styczniu. Na umowach zostanie wpisana data 21 grudnia 2013. Dlaczego tak długo?
Najprostsza odpowiedź, to dlatego, że doba ma jedynie 24 godziny.
Niestety musimy weryfikowac umowy (błędy w numerach seryjnych, kwotach itp.) 150 sekund na umowę,
podpisać i wypełnić - 15 sekund,
nadać numer ewidencyjny, wprowadzić go do systemu MPiPS, wydrukować, okleić umowę - 300 sekund,
zakopertować - 40 sekund.
(150+15+300+40)*2*2700=2727000 sekund,
co daje około 100 dni roboczych non stop. Wyrobimy się znacznie, znacznie wcześniej niż za pół roku, choć nad tematem pracują obecnie tylko (aż!!) 3 osoby.
Ps.
zapewniam, ze sprzęt został nabyty w legalny sposób, a zatem policja nie ma żadnych podstaw, aby wszczynać jakieś działania, natomiast niezgodność numerów seryjnych podanych w umowie z tymi faktycznymi na sprzęcie moze nie bardzo podobac się instytucjom kontrolujacym i Was i nas.
~ enigma->
podpis resortowy, bo podejrzewam, że to masz na myśli, musi być umocowany prawnie. Załozenia ustawy przeszły przez KRMC i podpis został zaakceptowany, liczymy, ze w połowi 2014 ustawa zostanie uchwalona.
Byłam dziś na konferencji organizowanej w ministerstwie gospodarki o której tu wspominano i muszę z żalem stwierdzić że czułam się jak osoba która ma wysłuchać, przyjąć do wiadomości i wykonać. Potrzeby i problemy małych OPS-ów nikogo nie interesują, wrzucani jesteśmy w kolejną rzecz zupełnie nie przygotowani za to z dużą wiarą decydentów że sobie poradzimy. Nie usłyszałam żadnej konkretnej odpowiedzi na pytania, żadnych terminów. Po prostu konferencja miała się odbyć bo pewnie zaplanowana a uczestnicy i treść nie była ważna. A ja jechałam z wiarą że dowiem się konkretów. Przykro mi.
Nie byłem uczestnikiem tej konferencji. Może odezwą się jeszcze inni jej uczestnicy. Miło, że zabrał głos Pan Marek z MPiPS - wpisy powyżej. Moje uwagi?
Pierwszy konkret - aby system PIU oraz RJPS funkcjonował musi być karmiony informacjami/danymi (patrz system POMOST). Ktoś będzie musiał te informacje wprowadzać, ktoś będzie musiał obsłużyć ewnioski składane przez klientów. Kto to zrobi? Pracownicy pomocy społecznej w ramach swoich etatów obsłużą te nowe zadania W zamian będą mieć dostęp do informacji o branżowych szkoleniach i statystykach typu bezrobocie, ubóstwo, demografia, mieszkalnictwo, woda, lasy, drogi itp. Jest jednak duży plus tego przedsięwzięcia - profesjonalne i wiarygodne kanały informacji, które udostępnia empatyczna platforma cyfrowa. Udostępniona będzie możliwość składania drogą elektroniczną wniosków o pomoc społeczną, świadczenia rodzinne i inne. Projekt ma na celu wyeliminowanie zaświadczeń na rzecz oświadczeń w obszarze zabezpieczenia społecznego poprzez wymianę informacji drogą elektroniczną z innymi resortami. Kolejna innowacja to możliwość przeprowadzenia wywiadu z użyciem mobilnego terminala - który ma zastąpić papierowy druk rodzinnego wywiadu środowiskowego oraz długopis.
A gdzie właściwa empatia gdzie konkakt z klientem , gdzie właściwa komunikacja werbalna i niewerbalna, gdzie utrzymywanie kontaktu wzrokowego itp. trzeba siedzieć i gapić się w monitor i ewentualnie na klawiaturę, bez sensu. JUŻ WIDZĘ ZDZIWIENIE MOICH PODOPIECZNYCH JAK WCHODZĘ Z TYM I ZACZYNAM PRZEPROWADZAĆ WYWIAD. Ech, pozdrawiam wszystkich socjalnych, Wesołych Świąt.