projekt [email protected] czyli eOPS - Pomoc społeczna (forum ogólne)

  
Strona 8 z 14    [ Posty: 131 ]
Wybrane tematy:
posiłek w szkole i w domu -wniosek Dyrektora 20% Weryfikacja 40 Zasiłek celowy dla osadzonego w ZK AOON - dojazd własnym samoch. do 15.06.22r. decyzja zmieniająca DPS AOON/OW

Napisano: 10 sty 2014, 14:23

Witajcie, mam pytanie natury technicznej. Otóż w naszym Ośrodku zatrudnionych jest 15 pracowników socjalnych. Otrzymaliśmy 2 terminale mobilne. Czy w związku z tym wybrać mamy 2 pracowników, którzy będą przeprowadzali wywiady na terminalach (a reszta pracowników na starych zasadach), czy jak? Szczerze to średnio widzi mi się opcja, gdy na 2 terminalach pracować mają wszyscy pracownicy, bo wtedy na wywiady będziemy co 7 dni chodzić?! (nie wyobrażam sobie okresu zasiłkowego w takiej formie). A z tego co rozumiem mamy tworzyć całą bazę danych naszych klientów a nie tylko fragment. Pozdrawiam.
~misiek_siersciuch


Napisano: 10 sty 2014, 14:38

Forma przeprowadzenia wywiadu przy użyciu terminalu mobilnego jest OPCJONALNA. Nikt nie zabrania używać równolegle formy tradycyjnej - papierowej. Z punktu widzenia tego co napisałeś obie formy są równorzędne.
~Tomek

Napisano: 13 sty 2014, 14:09

Tomek na kartkę także trzeba patrzeć ale możesz zwrócić poświęcić zdecydowanie więcej czasu klientowi i jago problemom. To jest moje prywatne zdanie może jestem do tego za stary , 30 lat w zawodzie może mam spaczone poglądy. Komp nie jest mi obcy od wielu lat , w firmie miałem do niedawna klawiaturę z wytartymi literami i nieźle sobie radziłem ale...
Często wywiad może być uzupełniony w pełni po dostarczeniu przez klienta różnych dodatkowych dokumentów, których nie potrafi przedłożyć w dniu przeprowadzania wywiadu, lub nie może czegoś określić w oświadczeniu. Wywiad to pewien fakt społeczny, interakcja, wiele zależy od zdobycia zaufania klienta. My nigdy nie możemy być urzędnikami, tak mnie uczono wiele lat temu i chociaż wszystko zmierza w tym kierunku aby jak najbardziej zbiurokratyzować ten zawód to myślę, że musimy wszelkimi możliwymi siłsami i środkami przed tym się bronić. Zawsze najważniejsze powinno być dobro klienta, a dopiero później przepisy, w pewnych sytuacjach działania muszą być podjęte bez \"papierów\", które później trzeba uzupełnić. Myślę, że wpisywanie danych bezpośrednio do systemu w domu klienta wymyślił ktoś kto nie doświadczył pracy w rejonie i nie ma o tym zbyt dużego pojęcia. Stracą na tym tylko nasze relacje z klientami, no ale cóż, karawana idzie dalej. Pozdrawiam
~dek

Napisano: 13 sty 2014, 14:24

@Dek, ale ja nie jestem najwłaściwszym adresatem, bo nie jestem decydentem w tej sprawie. Ja dostałem zadanie dostosowania mojego Pomostu do współpracy z terminalem i to zrobiłem, na czas (zanim jeszcze ktokolwiek dostał terminal) i z uwzględnieniem Waszych oczekiwań i wątpliwości, tak aby rozwiązanie było elastyczne i pozwalające w szczególności na to o czym piszesz (często wywiad może być uzupełniony w pełni po dostarczeniu przez klienta różnych dodatkowych dokumentów, których nie potrafi przedłożyć w dniu przeprowadzania wywiadu, lub nie może czegoś określić w oświadczeniu) - szczegóły jak to działa opisywałem wyżej w tym wątku oraz w dokumencie na naszej stronie, w rozdziale o współpracy z terminalem http://public.sygnity.pl/zabezpieczenie ... 02013-1834.

pozdrawiam
~Tomek

Napisano: 13 sty 2014, 19:59

@dek dla wyjaśnienia, wywiady w terminalu mobilnym są takim ułatwieniem dla pracownika socjalnego, że raz \"pisze\" wywiad - wprowadza do terminala, następnie tylko zgrywa do Pomostu i tu jest właśnie ten bonus, że nie trzeba tego na nowo \"wklepywać\" do systemu. Co do zgodności Twojej bazy ze stanem faktyczny, wywiady z terminala zgrasz do Pomostu a te z papieru trzeba tak jak dotychczas wprowadzić do systemu. Dalej idącym bonusem jest komunikacja z beneficjentem, jeśli będzie miał już swoje konto na http://ewnioski.asseco.pl/ewnioski/index.eup to będzie można się z nim komunikować elektronicznie (wezwać do uzupełniania braków, przesłać pismo czy decyzję).
~start

Napisano: 13 sty 2014, 20:03

korekta do linku, ma być: wnioski.mpips.gov.pl
~start

Napisano: 13 sty 2014, 23:33

Start - koncepcja z przegrywaniem wywiadu z terminala do POMOSTU nie jest żadnym ułatwieniem dla pracownikow socjalnych, skoro maja oni być według założeń ministerialnych zmian CAŁKOWICIE wyłączeni z POSTĘPOWAŃ ADMINISTRACYJNYCH. Mało nas interesuje kto będzie wklepywal wywiady do kompow.
~Adam

Napisano: 14 sty 2014, 17:08

z pewnych czynności tak, jak np sprzadzanie decyzji, pisanie pism itp, ale nie z wprowadzania wywiadu do pomostu, tym bardziej, że wg koncepcji zmian do ustawy decyzje mają być podjemowane (na drugim końcu miasta) bez oglądnia papierowej dokumentacji, na podstawie tego co pracownik socjalny wpisał do wywiadu / pomostu
~adamowstret

Napisano: 14 sty 2014, 18:32

Wywiad - gromadzenie danych koniecznych do podjęcia decyzji= postępowanie administracyjne
~Po prostu Adam

Napisano: 14 sty 2014, 23:40

ale to i tak nie działa hehe
~Ania


  
Strona 8 z 14    [ Posty: 131 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
cron Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x