
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że tracimy mnóstwo czasu na to żeby takie "błędy" w SOW wyłapać o nerwach nie wspomnę, musimy też zmienić myślenie pod kontem tego co przejdzie w Systemie a co nie ... tak jakbyśmy mieli jeszcze mało do roboty.Milosz90 pisze: ↑16 wrz 2020, 15:12Niestety chyba nie pomogę więcejCiężko podpowiedzieć nie widząc Twojego przypadku. W naszej sytuacji nie odpuściłem i udało się znaleźć błąd. Myślę, że u Ciebie też na którymś etapie musi taki błąd być, na który nie zwróciłaś uwagi, bo wychodzi na to, że można rozliczyć umowę jeśli faktyczna kwota dofinansowania jest niższa.
To też prawda. Nie wiem jak u Was, ale na naszych szkoleniach pierwsze etapy były w miarę dokładnie omawiane i powtarzane aż do znudzenia. Natomiast etapy podpisywania umów, robienia rozliczeń przedstawiane były rzadko i na szybko. No i na szkoleniach nie było takich szczególnych przypadków jakie spotykamy w rzeczywistościewaaa pisze: ↑16 wrz 2020, 15:17Najgorsze w tym wszystkim jest to, że tracimy mnóstwo czasu na to żeby takie "błędy" w SOW wyłapać o nerwach nie wspomnę, musimy też zmienić myślenie pod kontem tego co przejdzie w Systemie a co nie ... tak jakbyśmy mieli jeszcze mało do roboty.Milosz90 pisze: ↑16 wrz 2020, 15:12Niestety chyba nie pomogę więcejCiężko podpowiedzieć nie widząc Twojego przypadku. W naszej sytuacji nie odpuściłem i udało się znaleźć błąd. Myślę, że u Ciebie też na którymś etapie musi taki błąd być, na który nie zwróciłaś uwagi, bo wychodzi na to, że można rozliczyć umowę jeśli faktyczna kwota dofinansowania jest niższa.
Czyli jeśli ktoś zaznaczył we wniosku dwie pozycje np. komputer i urządzenie lektorskie to trzeba to oddzielnie rozliczyć? jedną fakturę wtedy się rozbija i rozlicza na dwa zadania? Ciekawe, dobrze że ktoś już to przechodziłMilosz90 pisze:Opiszę Wam nasz przypadek, z którym się zmagaliśmy w ostatnich dniach, może komuś się to przyda
Do tej pory mieliśmy kilka rozliczeń na kwotę mniejszą niż kwota w umowie i nie było żadnych problemów z rozliczeniem umowy. Wpisywaliśmy niższą kwotę wypłaconą i SOW wszystko przyjmował. Aż do jednego przypadku. Wydawało nam się, że rozliczenie na mniejszą kwotę jest złożone prawidłowo (sprzęt + oprogramowanie), ale gdy chcieliśmy rozliczyć umowę to nie pokazywał się przycisk "rozlicz".
Cofnęliśmy wniosek o rozliczenie do poprawy i wyszło, że podczas wypełniania rozliczenia zostało uzupełnione rozliczenie tylko jednego zadania wg umowy, tj. dofinansowanie "standardowy sprzęt komputerowy...". Cała kwota z faktury była tam wpisana, a nie zostało dodane zadanie dofinansowanie do oprogramowania. Wszystko było na jednej fakturze, więc musieliśmy rozbić kwotę z faktury na tę, która dotyczy komputera i tę która dotyczy oprogramowania i dodać w rozliczeniu dwa odrębne zadania, tak żeby oba były rozliczone.
To wydaje się logiczne, ale chwilowy brak uwagi/przeoczenie i mieliśmy zagadkę do rozwiązania. No ale człowiek uczy się na błędach
Dokładnie tak. Najpierw dodaliśmy zadanie "sprzęt komputerowy" i dodaliśmy rzeczywisty koszt realizacji zadania i kwotę dofinansowania (w tym przypadku rzeczywisty koszt realizacji to nie kwota z faktury, tylko kwota brutto samego sprzętu, a kwota dofinansowania to tylko kwota dofinansowania sprzętu). Później oczywiście trzeba uzupełnić informacje o fakturze. Zapisujemy (chyba trzeba zapisać 2 razy (najpierw info o fakturze, a później rodzaj zadania). Powinien nam się znowu pokazać przycisk "dodaj zadanie". Dodaliśmy zadanie "oprogramowanie" i jak wyżej uzupełniliśmy wszystkie pola. Znowu 2 razy "zapisz", następnie "sprawdź i zapisz" i powinno być dobrze.lena8 pisze: ↑17 wrz 2020, 8:55Czyli jeśli ktoś zaznaczył we wniosku dwie pozycje np. komputer i urządzenie lektorskie to trzeba to oddzielnie rozliczyć? jedną fakturę wtedy się rozbija i rozlicza na dwa zadania? Ciekawe, dobrze że ktoś już to przechodziłMilosz90 pisze:Opiszę Wam nasz przypadek, z którym się zmagaliśmy w ostatnich dniach, może komuś się to przyda
Do tej pory mieliśmy kilka rozliczeń na kwotę mniejszą niż kwota w umowie i nie było żadnych problemów z rozliczeniem umowy. Wpisywaliśmy niższą kwotę wypłaconą i SOW wszystko przyjmował. Aż do jednego przypadku. Wydawało nam się, że rozliczenie na mniejszą kwotę jest złożone prawidłowo (sprzęt + oprogramowanie), ale gdy chcieliśmy rozliczyć umowę to nie pokazywał się przycisk "rozlicz".
Cofnęliśmy wniosek o rozliczenie do poprawy i wyszło, że podczas wypełniania rozliczenia zostało uzupełnione rozliczenie tylko jednego zadania wg umowy, tj. dofinansowanie "standardowy sprzęt komputerowy...". Cała kwota z faktury była tam wpisana, a nie zostało dodane zadanie dofinansowanie do oprogramowania. Wszystko było na jednej fakturze, więc musieliśmy rozbić kwotę z faktury na tę, która dotyczy komputera i tę która dotyczy oprogramowania i dodać w rozliczeniu dwa odrębne zadania, tak żeby oba były rozliczone.
To wydaje się logiczne, ale chwilowy brak uwagi/przeoczenie i mieliśmy zagadkę do rozwiązania. No ale człowiek uczy się na błędachbo chyba nigdy bym na to nie wpadła.