POMOCYYYYY!!!!!! Błagam, proszę o jasną odpowiedź. Mieszkają faktycznie 3 osoby, wydatki za wywóz śmieci liczone za 4. Obniżyć te wydatki do 3 osób????
Ja zaś widzę:
1) są to faktycznie ponoszone koszty
2) zarządca je musi wymagać, więc też nalicza
3) urzędnik nie ma kompetencji wprowadzania zmian w tym zakresie, ustawa mu takich nie przyznaje. Czy się mylę? To proszę o rozjaśnienie.
Jeśli urzędnik zauważy rozbieżność (znów kłania się brak podstawy prawnej do takiej wnikliwości), to moim zdaniem powinien raczej próbowań doprowadzić do uregulowania ilości między zarządcą a użytkownikami.
Tak czy owak mamy tu do czynienia z kolejną niejasnością przepisów ustawy (troszkę podobnie jak dodatki pielęgnacyjne, zwroty podatków, zwroty opłat).
To też świetny przykład tragedii w jednym akcie, za jaką mam naszą ustawę.
To niezaprzeczalne, że są to faktycznie ponoszone koszty, niemniej jednak najczęściej są to koszty, których wnioskodawca może uniknąć, bo przecież problemu żadnego nie stanowi zgłoszenie w administracji zarządcy, że osoba nie zamieszkuje. Spotykałam się z przypadkami niebywałego lenistwa i indyferentności, a nawet bezczelności... Na pewno znacie takie schematyczne przypadki "olewania" "systemu".
Tak czy inaczej "obdarowywanie" pieniędzmi gminy kogoś za jego lenistwo nie leży w - aż się boję przy @PCW używać tych słów - interesie społecznym.
Oczywiście nadużyłam tutaj trochę definicji, potraktujcie to jako mój luźny punkt widzenia.