co zrobić z trudnym nastolatkiem - Placówki Opiekuńczo-Wychowawcze, Ośrodki Adopcyjno-Opiekuńcze

Strona 1 z 2    [ Posty: 14 ]

Napisano: 21 lut 2011, 3:09

Witam
Nie wiem już czy piszę w dobrym miejscu ale mam nadzieję, że tak.
Mój brat mieszka sam z mamą, ja studiuję, rodzice są w separacji, brat ma ADHD i zaczyna terroryzować mamę(przekleństwa, szarpaniny), prawie w ogóle nie chodzi do szkoły. Zdecydowałyśmy, że jednak mama już sobie nie poradzi, myślałyśmy żeby go wysłać do jakiejś placówki (jest w 2 klasie gimnazjum) ale boimy się, że nikt mu tam nie pomoże, a koledzy będą się nad nim znęcać, zależy nam na jakiejś dobrej placówce w woj. podkarpackim.
Doradźcie takie miejsce albo artykuły albo cokolwiek co by nam pomogło, bo nie wiemy gdzie szukać i co robić dalej, a sama boję się o mamę...
~Natalia

Napisano: 21 lut 2011, 10:33

ja ze swojego doświadczenia wiem, że nikt do tego poważnie nie podejdzie.
Policja- dopiero wtedy jak popełni przestepstwo
Szkoła- jak im zalezie za skórę
Sąd- na wniosek rodzica dfa kuratora za którego będziecie jeszcze płacić
Nie wiem co doradzić?? przeczekać??? dużo rozmawiać? cierpliwości?? tylko że chłopaki to zejdą na drogę przestępstwa.
W naszym systemie to jest KLĘSKA Z TAKIM NASTOLATKIEM!!! Rodzice są zdani na siebie. Pozdrawiam i życzę rozwiązania problemu
~swojak

Napisano: 21 lut 2011, 11:21

Nie znam się na jakości w podkarpackim, ale umieszczenie na wniosek rodzica w młodzieżowym ośrodku socjoterapii wydaje mi się zasadny (jeśli takiego ośrodka nie ma można szukać w całej Polsce). POtrzebne byłoby jeszcze orzeczenie o kształceniu specjalnym ze wzgledu na zaburzenia zachowania i emocji. Czasem niestety trzeba za miejscem poczekać.
Odłatność jest tylko za wyżywienie i miesięcznie zamyka się do 200zł. Brat przyjeżdzałby na święta, wakacje i ferie i objety byłby zajęciami terapeutycznymi.Najwyraźniej tego mu trzeba.
~Ewa

Napisano: 21 lut 2011, 12:25

Pedagog szkolny
Asystent rodzinny
Terapia rodzinna