Z tego wynika, że to PCPR i organizator pieczy zastępczej mają mają obowiązek "gromadzenia i przekazania" informacji a dyrektor ma prawo do uzyskania informacji. Czyli że to PCPR lub organizator pieczy powinien uzyskać informacje i przekazać dyrektorowi, który udostępni ją wychowawcy. Wynika z tego, że pismo PCPR do szkoły o ocenę aktualnej sytuacji dziecka jest uzasadnione i zobowiązuje ich do tego ustawa.
Oczywiście wszędzie w ustawie jest mowa o współpracy a nie kontroli (bo tak jak Marcinie twierdzisz w innym wątku między placówką a PCPR nie ma podrzędności) wychowawca razem z asystentem, pracownikiem PCPR, koordynatorem pieczy zastępczej który według ustawy powinien ściśle z nim współpracować (oraz innymi specjalistami) powinni wspólnie stworzyć plan pracy, w którym zostaną przydzielone poszczególnym członkom zespołu przydzielone zadania do realizacji zgodnie z zadaniami wynikającymi z przepisów prawa.
To chyba trochę inna wizja niż ta, którą się nadal powiela czyli za wszystko odpowiada i wszystko realizuje wychowawca.