Na jakich zasadach należy „przejmować” pracowników likwidowanych ośrodków adopcyjno-opiekuńczych, o których mowa w art. 244 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej?
Zgodnie z art. 244 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej pracownicy likwidowanych publicznych ośrodków adopcyjno – opiekuńczych stanąsię pracownikami odpowiednio starostwa powiatowego, urzędu marszałkowskiego, jednostki organizacyjnej powiatu albo ośrodka adopcyjnego prowadzącego wojewódzki bank danych.W związku z brakiem w ww. ustawie regulacji szczególnych dotyczących stosunków pracy pracowników likwidowanych publicznych ośrodków adopcyjno – opiekuńczych, należy zastosować przepisy art. 231 Kodeksu pracy. Z bogatego orzecznictwa Sądu Najwyższego dotyczącego przepisów art. 231 Kodeksu pracy wynika, że wstąpienie nowego pracodawcy w dotychczasowe stosunki pracy bez konieczności ich rozwiązania przez poprzedniego pracodawcę, ma miejsce nie tylko w razie przejęcia majątku, ale także w przypadku przejęcia i kontynuowania zadań przez nowego pracodawcę. O przejęciu dotychczasowych zadań i ich kontynuowaniu przez nowe ośrodki adopcyjne świadczy m. in. regulacja zawarta w art. 242 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej. Jednocześnie wskazać należy, że objęcie pracownika konstrukcją następstwa prawnego w stosunkach pracy (231 Kodeksu pracy) oznacza, że kontynuowanie zatrudnienia u nowego pracodawcy następuje bez konieczności rozwiązania stosunków pracy u dotychczasowego pracodawcy. Z tego względu przepisy art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.) nie powinny mieć zastosowania do zatrudnionych na Karcie Nauczyciela pracowników likwidowanych ośrodków adopcyjno – opiekuńczych.
REASUMUJĄC: podobna interpretacja będzie dotyczyła placówek opiekuńczo - wychwowawczych. Potwierdzają się inormacje ze szkoleń i środowiska - żadnych odpraw a nowa pensja zależna od dyrektora czyli starosty lub prezydenta. Proszę o uwagi w tej sprawie. Dziękuje za zainteresowanie.