rozporządzenie - Placówki Opiekuńczo-Wychowawcze, Ośrodki Adopcyjno-Opiekuńcze

  
Strona 4 z 8    [ Posty: 80 ]

Napisano: 12 lis 2011, 0:58

kto będzie robił dignozę jeśli nie bedzie pedagoga?
~hejka


Napisano: 12 lis 2011, 10:33

Może wychowawca z wykształceniem pedagogicznym
~bella

Napisano: 12 lis 2011, 12:52

W rozporządzeniu jest że psycholog lub pedagog sporządza diagnozę i jaszcze jest mowa o zajęciach specjalistycznych to chyba takie zajęcia prowadzi też pedagog to wydaje mi się że powinien być zatrudniony.
~Igo

Napisano: 12 lis 2011, 13:41

Witam art 98 ustawy jednoznacznie określa kto może być zatrudniony w placówce opiekuńczo - wychowawczej. Art. 101 ust 2 \"Typ placówki opiekuńczo-wychowawczej określa jej regulamin\". Zatem skoro w rozporzadzeniu nie ma mowy o zakresach obowiązków (bo ich tam nie może być) określać je będzie regulamin organizacyjny placówki. Asystent nigdzie nie występuje jako osoba zatrudniona w placówce. Więc nie słuchajcie bredni. Plan pomocy sporządza się niewzłocznie po przyjęciu dziecka do placówki. Logiczne jest, że biorą w jego opracowaniu specjaliści z placówki oraz asystent rodziny (i tak nie będzie on funkcjonował- moje przekonanie). U nas obecnie plan opracowuje wychwoawca współpracując z innymi wychowawcami, pedagogiem, pracownikiem socjalnym, pielęgniarką. To jak będzie wyglądała praca placówki zależy od dyrektora i regulaminy jaki opracuje. Najlepsze w tym jest to, że obecnie jasno wynika, że regulamin organizacyjny opracowuje dyrektor w porozumineniu z dyrektorem PCPR nastęnie rada powiatu go klepie i heja. Teraz nie mam zielonego pojęcia kto z ramienia powiatu będzie sprawował nadzór nad placówką. Brak sztywnych zapisów jest moim zdaniem rozwiązaniem, które przy mądrości dyrektora stwarza warunki do fajnego modelu placówki.
~Marcin

Napisano: 12 lis 2011, 13:49

Witam ponownie. Jeszcze sprawa pod kogo bedziemy podlegać. Ustawa zmienia ustawę o pomocy społecznej. Uchyla się art 70-87a. Zatem pod kogo będą podlegać placówki. Czyżby nowe ministerstwo ds rodziny? Wyrzuca się nas z systemu pomocy społecznej i stajemy się \"
3. Jednostkami organizacyjnymi wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej są jednostki organizacyjne
jednostek samorządu terytorialnego wykonujące zadania w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, placówki wsparcia dziennego, organizatorzy rodzinnej pieczy zastępczej, placówki opiekuńczo-wychowawcze, regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne, interwencyjne ośrodki preadopcyjne, ośrodki adopcyjne oraz podmioty, którym zlecono realizację zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.\"
~Marcin

Napisano: 12 lis 2011, 13:59

Może asystent rodziny będzie osobą która, będzie nadzorowała pracę merytoryczną i proces wychowawczy w placówkach. (?)
Marcinie obawiam się, że \"mądrość\" dyrektora nie moze być panaceum na sposób funkcjonowania całego systemu.
~Roman

Napisano: 12 lis 2011, 14:17

Roman ma rację że teraz asystent będzie nadzorował proces wychowawczy
~Igo

Napisano: 12 lis 2011, 15:04

Nie ma takich uprawnień i nie bedzie ich miał. Asystent pracuje z rodziną a nie w placówce. Wychowawca opracowuje plan w porozumieniu z asystentem. Opracowuje zatem go tworzy. Asystent może zgłaszać swoje uwagi i tyle. Jak bedą słuszne to fajnie jak kretyńskie to je wywalisz do kosza. Tak to widzę.
~Marcin

Napisano: 12 lis 2011, 15:06

Nie asystent będzie nadzorował, a koordynator pieczy zastępczej (z wykształceniem średnim ;).
~etastysta

Napisano: 12 lis 2011, 15:32

Witam. Koordynator rodzinnej pieczy zstępczej jest zatrudniany przez organizatora rodzinnej pieczy zastęczej i nie nic wspólnego z placówkami. Kordynator rodzinnej pieczy zastęczej musi posiadać także wykształcenie wyższe. Kordynator rodzinnej pieczy zastępczej pracuje z max 15 rodzin.
Ocena sytuacji dziecka w placówce dokonuje zespół funkcjonujący w placówce. Zespółu dotyczą:
Art. 135. W placówce opiekuńczo-wychowawczej,
regionalnej placówce opiekuńczo-terapeutycznej albo
interwencyjnym ośrodku preadopcyjnym zespół do
spraw okresowej oceny sytuacji dziecka, zwany dalej
„zespołem”, ocenia sytuację umieszczonego dziecka.
Art. 136. Zespół dokonuje oceny dziecka w celu:
1) ustalania aktualnej sytuacji rodzinnej dziecka;
2) analizy stosowanych metod pracy z dzieckiem i rodziną;
3) modyfikowania planu pomocy dziecku;
4) monitorowania procedur adopcyjnych dzieci z uregulowaną sytuacją prawną umożliwiającą przysposobienie;
5) oceny stanu zdrowia dziecka i jego aktualnych potrzeb;
6) oceny możliwości powrotu dziecka do rodziny lub
umieszczenia go w rodzinnej pieczy zastępczej;
7) informowania sądu o potrzebie umieszczenia dziecka
w placówce działającej na podstawie przepisów
o systemie oświaty, działalności leczniczej lub pomocy
społecznej.
Art. 137. 1. W skład zespołu wchodzą w szczególności:
1) dyrektor placówki lub osoba przez niego wyznaczona;
2) pedagog, psycholog oraz pracownik socjalny, jeżeli
są zatrudnieni w placówce;
3) wychowawca kierujący procesem wychowawczym
dziecka;
4) przedstawiciel organizatora rodzinnej pieczy zastępczej;
5) lekarz i pielęgniarka, w miarę indywidualnych potrzeb
dziecka;
6) inne osoby, w szczególności asystent rodziny prowadzący pracę z rodziną dziecka oraz przedstawiciel
ośrodka adopcyjnego.
2. Do udziału w posiedzeniu stałego zespołu mogą
być zapraszani przedstawiciele: sądu właściwego ze
względu na miejsce położenia placówki, właściwego
powiatowego centrum pomocy rodzinie, ośrodka pomocy
społecznej, Policji, ochrony zdrowia, instytucji
oświatowych oraz organizacji społecznych statutowo
zajmujących się problematyką rodziny i dziecka, a także
osoby bliskie dziecku.
Art. 138. 1. Zespół dokonuje okresowej oceny sytuacji
dziecka w miarę potrzeb nie rzadziej niż co pół roku,
a w przypadku dziecka w wieku poniżej 3 lat nie rzadziej
niż co trzy miesiące.
2. Po dokonaniu okresowej oceny sytuacji dziecka
zespół formułuje na piśmie wniosek dotyczący zasadności
dalszego pobytu dziecka w placówce i przesyła
go do sądu.
~Marcin



  
Strona 4 z 8    [ Posty: 80 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x