W rozporządzeniu jest że psycholog lub pedagog sporządza diagnozę i jaszcze jest mowa o zajęciach specjalistycznych to chyba takie zajęcia prowadzi też pedagog to wydaje mi się że powinien być zatrudniony.
Witam art 98 ustawy jednoznacznie określa kto może być zatrudniony w placówce opiekuńczo - wychowawczej. Art. 101 ust 2 \"Typ placówki opiekuńczo-wychowawczej określa jej regulamin\". Zatem skoro w rozporzadzeniu nie ma mowy o zakresach obowiązków (bo ich tam nie może być) określać je będzie regulamin organizacyjny placówki. Asystent nigdzie nie występuje jako osoba zatrudniona w placówce. Więc nie słuchajcie bredni. Plan pomocy sporządza się niewzłocznie po przyjęciu dziecka do placówki. Logiczne jest, że biorą w jego opracowaniu specjaliści z placówki oraz asystent rodziny (i tak nie będzie on funkcjonował- moje przekonanie). U nas obecnie plan opracowuje wychwoawca współpracując z innymi wychowawcami, pedagogiem, pracownikiem socjalnym, pielęgniarką. To jak będzie wyglądała praca placówki zależy od dyrektora i regulaminy jaki opracuje. Najlepsze w tym jest to, że obecnie jasno wynika, że regulamin organizacyjny opracowuje dyrektor w porozumineniu z dyrektorem PCPR nastęnie rada powiatu go klepie i heja. Teraz nie mam zielonego pojęcia kto z ramienia powiatu będzie sprawował nadzór nad placówką. Brak sztywnych zapisów jest moim zdaniem rozwiązaniem, które przy mądrości dyrektora stwarza warunki do fajnego modelu placówki.
Witam ponownie. Jeszcze sprawa pod kogo bedziemy podlegać. Ustawa zmienia ustawę o pomocy społecznej. Uchyla się art 70-87a. Zatem pod kogo będą podlegać placówki. Czyżby nowe ministerstwo ds rodziny? Wyrzuca się nas z systemu pomocy społecznej i stajemy się \"
3. Jednostkami organizacyjnymi wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej są jednostki organizacyjne
jednostek samorządu terytorialnego wykonujące zadania w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, placówki wsparcia dziennego, organizatorzy rodzinnej pieczy zastępczej, placówki opiekuńczo-wychowawcze, regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne, interwencyjne ośrodki preadopcyjne, ośrodki adopcyjne oraz podmioty, którym zlecono realizację zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.\"
Może asystent rodziny będzie osobą która, będzie nadzorowała pracę merytoryczną i proces wychowawczy w placówkach. (?)
Marcinie obawiam się, że \"mądrość\" dyrektora nie moze być panaceum na sposób funkcjonowania całego systemu.
Nie ma takich uprawnień i nie bedzie ich miał. Asystent pracuje z rodziną a nie w placówce. Wychowawca opracowuje plan w porozumieniu z asystentem. Opracowuje zatem go tworzy. Asystent może zgłaszać swoje uwagi i tyle. Jak bedą słuszne to fajnie jak kretyńskie to je wywalisz do kosza. Tak to widzę.
Witam. Koordynator rodzinnej pieczy zstępczej jest zatrudniany przez organizatora rodzinnej pieczy zastęczej i nie nic wspólnego z placówkami. Kordynator rodzinnej pieczy zastęczej musi posiadać także wykształcenie wyższe. Kordynator rodzinnej pieczy zastępczej pracuje z max 15 rodzin.
Ocena sytuacji dziecka w placówce dokonuje zespół funkcjonujący w placówce. Zespółu dotyczą:
Art. 135. W placówce opiekuńczo-wychowawczej,
regionalnej placówce opiekuńczo-terapeutycznej albo
interwencyjnym ośrodku preadopcyjnym zespół do
spraw okresowej oceny sytuacji dziecka, zwany dalej
„zespołem”, ocenia sytuację umieszczonego dziecka.
Art. 136. Zespół dokonuje oceny dziecka w celu:
1) ustalania aktualnej sytuacji rodzinnej dziecka;
2) analizy stosowanych metod pracy z dzieckiem i rodziną;
3) modyfikowania planu pomocy dziecku;
4) monitorowania procedur adopcyjnych dzieci z uregulowaną sytuacją prawną umożliwiającą przysposobienie;
5) oceny stanu zdrowia dziecka i jego aktualnych potrzeb;
6) oceny możliwości powrotu dziecka do rodziny lub
umieszczenia go w rodzinnej pieczy zastępczej;
7) informowania sądu o potrzebie umieszczenia dziecka
w placówce działającej na podstawie przepisów
o systemie oświaty, działalności leczniczej lub pomocy
społecznej.
Art. 137. 1. W skład zespołu wchodzą w szczególności:
1) dyrektor placówki lub osoba przez niego wyznaczona;
2) pedagog, psycholog oraz pracownik socjalny, jeżeli
są zatrudnieni w placówce;
3) wychowawca kierujący procesem wychowawczym
dziecka;
4) przedstawiciel organizatora rodzinnej pieczy zastępczej;
5) lekarz i pielęgniarka, w miarę indywidualnych potrzeb
dziecka;
6) inne osoby, w szczególności asystent rodziny prowadzący pracę z rodziną dziecka oraz przedstawiciel
ośrodka adopcyjnego.
2. Do udziału w posiedzeniu stałego zespołu mogą
być zapraszani przedstawiciele: sądu właściwego ze
względu na miejsce położenia placówki, właściwego
powiatowego centrum pomocy rodzinie, ośrodka pomocy
społecznej, Policji, ochrony zdrowia, instytucji
oświatowych oraz organizacji społecznych statutowo
zajmujących się problematyką rodziny i dziecka, a także
osoby bliskie dziecku.
Art. 138. 1. Zespół dokonuje okresowej oceny sytuacji
dziecka w miarę potrzeb nie rzadziej niż co pół roku,
a w przypadku dziecka w wieku poniżej 3 lat nie rzadziej
niż co trzy miesiące.
2. Po dokonaniu okresowej oceny sytuacji dziecka
zespół formułuje na piśmie wniosek dotyczący zasadności
dalszego pobytu dziecka w placówce i przesyła
go do sądu.