Skuteczne metody wychowawcze - Przemoc w rodzinie, Asystent Rodziny

  
Strona 2 z 2    [ Posty: 12 ]

Napisano: 13 sie 2015, 7:31

Angela999 pisze:Drodzy asystenci!!
Czy znacie jakieś skuteczne metody wychowawcze. Pracuje z rodziną w której matka nie radzi sobie całkowicie z wychowywanie syna (8lat) dziecko zaburzone, z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności, padaczka, zachowania autoagresywne, afazja motoryczna). System nagród i kar nie pomaga!!! Dziecko ma całkowicie gdzies wszelkie zakazy- wrecz wyśmiewa matke gdy cos sie mu zakazuje, nie sprząta po sobie, rozrzuca jedzenie itp.
Juz nie wiem co mozna zastosować z pracy z dzieckiem!!!
Co polecacie??
polecam terapię proponowaną przez Gruntkowskiego " Nieawersyjne i edukacyjne podejście do zachowań nietypowych" Warszawa 2000. Poważnie;) Wydrukujcie sobie ...
Chodzi o metodę 6 kroków.. ..osobiście polecam.
Autoagresja u dzieci z poważnymi zaburzeniami j/w u koleżanki odnosi się do zachowań: nietypowych, dziwacznych, nieporządanych i problemowych.To jest ścisła definicja. tak? Ważne aby rozpoznać zachowania, przyporządkowac im cechy i ustawić w odpowiedniej kolejności . tak?
O jakie myślenie chodzi ? o jaki schemat?
I. przykładem takich zachowań nietypowych są : drapanie, gryzienie swojej ręki, uderzanie głową , niszczenie przdmiotów, nagłe napady złosci, odmowa współpracy, płacz..
i teraz my musimy wiedzieć że :
- zachowania te są po pierwsze : szkodliwe na dziecka a po wtóre utrudniają kontakt i komunikację ( czyli cacus Angeli)
i zaczynamy ..
1. zdefinowac problem: ale miłe panie..tu chodzi o to aby dokladnie opisać zachowanie dziecka. Zamiast używać pojęcia " Agresywny " opisać obserowaną czynność np: uderza innych lub zamiast mówić, pisać samokaleczy się - opsać dokladnie czynnosć " uderza głową" gryzie się w dłon". Ważne by tu nie odjechać pedagogicznie;) i nie teoretyzować pojęciami . piszesz i nazywasz to co widzisz!
Siadacie później po tym etapie z matką, z terapeutą,z nauczycielem ..i się zastanawiacie, które z zachowań
dziecka najbardziej utrudniają mu funkcjonowanie i od których zaczynacie tzw : wygaszanie" Tak?
Wiecie jako pedagodzy ze zachowania dzielimy na kategorie: ( zagrażąjące zdrowiu,- np. zjadanie szkodliwych substancji, kaleczenie się, wyrywanie się na drogę..) dziwaczne np: echolalia.) zakłócające -płacz, krzyk..
2 . W pierwsze kolejności zajmujemy się jakimi zachowaniami ??
No moim zdaniem i ni tylko;) tymi zagrażającymi zdrowiu, później tymi zakłócającymi ( nie da się przejśc do koljenych etapów jak dziecko nie będzie chcialo sluchać) tak? a na końcu zajmujemy się zachowaniami dziwacznymi ..
doczytacie pozostałe...;)
podpowiem tylko że teraz się trzeba zastanowić w jakich okolicznościach się pojawiają, obserwować, zapisywać..notować, czas, trwania, miejsce..Mozolne? Nie,
dajcie sobie dwa tygodnie, dlużej.. i wyprowadzicie dizgnozą dziecko..potem poleci..
Uważam, że matka zajmując się dzieckiem w domu, spokojnie może ..baaa musi podjąc działania teraputyczne.
"Teraputą jest każdy kto zajmuje się dzieckiem..i ma z nim taki kontakt że nie wywołuje w nim lęku.."


ps. terningi SI napisałam chyba wcześniej..
Emilka.


Napisano: 13 sie 2015, 10:55

Dzięki wielkie :)
cenne rady, przekażę komu trzeba a i sama podrążę temat w wolnej chwili.
espresso



  
Strona 2 z 2    [ Posty: 12 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x