karta elektroniczna jak postępujecie - Karta Dużej Rodziny

  
Strona 2 z 5    [ Posty: 47 ]

Napisano: 08 lut 2018, 12:18

Czytałam gdzieś że email może być ten sam, bo na niego przyjdą nr kart, które posłużą do logowania na tel.
Miaaa
Awatar użytkownika
Stażysta
Posty: 62
Od: 07 lut 2018, 12:24
Zajmuję się: PS


Napisano: 08 lut 2018, 12:19

Poniżej prześlę pełne wyjaśnienie jak wypełniać ZKDR-4, które powinno rozjaśnić całą sprawę.

Załącznik ZKDR-04 składa się z trzech sekcji. W sekcji pierwszej "Dane wnioskodawcy" powinna zostać wprowadzona osoba składająca wniosek, ta sama która wpisana jest w sekcji "Wnioskodawca" na głównym wniosku. W sekcji drugiej "Dane osoby, której dotyczy oświadczenie" należy wprowadzić dane osoby dla której wnioskujemy o kartę elektroniczną. Jeżeli o kartę wnioskujemy dla dziecka należy wpisać tu dane dziecka. Numer telefonu i adres e-mail mogą zostać tutaj wprowadzone od rodzica jeżeli dziecko nie posiada własnego. W sekcji trzeciej "Dane rodzica lub małżonka rodzica, który będzie mógł wyświetlać na swoim urządzeniu kartę" należy wpisać tych rodziców, którzy chcą na swoim telefonie widzieć kartę dziecka z sekcji "Dane osoby, której dotyczy oświadczenie". W sekcji trzeciej nie trzeba wypełniać wszystkich pól. Jeżeli dziecko nie chce udostępniać karty rodzicom pola trzeba zostawić puste. Dodam jeszcze, że załącznik ZKDR-04 należy złożyć dla każdej osoby dla której wnioskujemy o kartę elektroniczną.

Załącznik ZKDR-04 należy wypełnić dla każdej osoby dla której wnioskujemy o kartę elektroniczną. Jeżeli wypełniamy wniosek np. dla rodzica to w sekcji "Prezentuj kartę elektroniczną osobie, której dotyczy oświadczenie" zaznaczamy TAK (czyli ptaszek przy tym polu). Oznacza to, że rodzic swoją kartę chce widzieć na swoim telefonie.

W przypadku dziecka jeżeli posiada swój telefon i chce z niego korzystać to w sekcji "Prezentuj kartę elektroniczną osobie, której dotyczy oświadczenie" zaznaczamy TAK (czyli ptaszek przy tym polu). Dodatkowo kartę tego dziecka możemy udostępnić rodzicom i robimy to w sekcji "Dane rodzica lub małżonka rodzica, który będzie mógł wyświetlać na swoim urządzeniu kartę".

W przypadku dziecka, które nie posiada swojego telefonu (jest za małe) to w sekcji "Prezentuj kartę elektroniczną osobie, której dotyczy oświadczenie" zaznaczamy NIE (czyli brak ptaszka przy tym polu). W takim przypadku kartę tego dziecka musimy udostępnić jakiemuś rodzicowi i robimy to w sekcji "Dane rodzica lub małżonka rodzica, który będzie mógł wyświetlać na swoim urządzeniu kartę". Dla tego dziecka mimo wszystko musimy wpisać jakiś numer telefonu na który zostanie wysłany kod aktywacyjny. Jeżeli dziecko telefonu nie posiada podajemy telefon i mail rodzica.
SOFTIQ
http://www.softiq.pl
Herka
Awatar użytkownika
Starszy referent
Posty: 624
Od: 02 sty 2018, 17:03
Zajmuję się: KDR

Napisano: 08 lut 2018, 12:39

to jeszcze w kwesti upewnienia.:) jesli dziecko jest male i nie posiada tel, podaje nr tel i email rodzica to czy te dziecko w systemie wprowadzam jako wlasciciela karty? chodzi mi o pole " uprawnienie do wizualizacji karty"
poczatkujaca
Praktykant
Posty: 30
Od: 14 sie 2017, 16:25
Zajmuję się: ŚW

Napisano: 08 lut 2018, 12:50

Dziękuję i ponawiam prośbę o odpowiedź na poniższe pytanie

Miaaa pisze:i jeszcze takie małe pytanko
Nazwa organu właściwego prowadzącego postępowanie w sprawie KDR na wniosku
w przypadku gdy kdr zajmuje się OPS, to wpisujemy dane OPS-u, czy Urzędu Gminy?
Myli mnie ten pkt (1)
Miaaa
Awatar użytkownika
Stażysta
Posty: 62
Od: 07 lut 2018, 12:24
Zajmuję się: PS

Napisano: 09 lut 2018, 9:58

Rodzina posiada kdr tradycyjne.
Dzisiaj wpłynął wniosek o kdr elektroniczne.
Dałam we wnioskach wznów obsługę i to chyba był zły krok do wprowadzenia wniosku. Jak teraz zakończyć obsługę wznowionego wniosku?
Miaaa
Awatar użytkownika
Stażysta
Posty: 62
Od: 07 lut 2018, 12:24
Zajmuję się: PS

Napisano: 09 lut 2018, 10:42

Jeżeli rodzina złoży wniosek o formę elektroniczną (tradycyjną będzie już posiadać) i okaże się że rodzina zamieszkuje pod innym adresem i tego faktu nie zgłosiła, to w jaki sposób mogę uaktualnić ten adres?
Rubryki dotyczące adresu są nieaktywne przy członkach rodziny
Miaaa
Awatar użytkownika
Stażysta
Posty: 62
Od: 07 lut 2018, 12:24
Zajmuję się: PS

Napisano: 09 lut 2018, 11:21

Miaaa pisze:Rodzina posiada kdr tradycyjne.
Dzisiaj wpłynął wniosek o kdr elektroniczne.
Dałam we wnioskach wznów obsługę i to chyba był zły krok do wprowadzenia wniosku. Jak teraz zakończyć obsługę wznowionego wniosku?
Jeżeli jakiś wniosek powinien mieć już dawno zakończoną obsługę i przez przypadek została ona wznowiona można spróbować następującej ścieżki. Proszę wejść w zakładkę "Wnioski do obsłużenia", wyszukać i wybrać podany wniosek, klikną przycisk "Obsłuż". Powinno się teraz pojawić okno "Szczegóły sprawy". Proszę rozwinąć listę po prawej "Zmień status sprawy" i wybrać z niej "Zakończ obsługę".
SOFTIQ
http://www.softiq.pl
Herka
Awatar użytkownika
Starszy referent
Posty: 624
Od: 02 sty 2018, 17:03
Zajmuję się: KDR

Napisano: 09 lut 2018, 11:39

Miaaa pisze:Jeżeli rodzina złoży wniosek o formę elektroniczną (tradycyjną będzie już posiadać) i okaże się że rodzina zamieszkuje pod innym adresem i tego faktu nie zgłosiła, to w jaki sposób mogę uaktualnić ten adres?
Rubryki dotyczące adresu są nieaktywne przy członkach rodziny
Zmiana adresu w tej samej gminie
Na wniosku o dodatkową formę karty gdy pierwsza forma przyznana była na terenie tej samej gminy nie powinno się wprowadzać adresu zamieszkania dla członków rodziny. Powinien być wprowadzony tylko adres wnioskodawcy. Jeżeli wnioskujemy o domówienie karty to nie mamy prawa zmieniać istniejących w systemie danych dotyczących osób.

Zmiana adresu na teren innej gminy
Jeżeli osoba posiada aktywną kartę w jednej gminie, a teraz złożyła wniosek w drugiej gminie z rodzajem "Wnoszę o przyznanie dodatkowej formy Karty Dużej Rodziny" to powinno się dla takiej osoby wydać decyzję odmowną. Wniosek taki jest niepoprawny i nie uda się na jego podstawie przyznać drugiej formy karty.

Osoba zmieniająca gminę w której mieszka powinna w nowej gminie złożyć wniosek z rodzajem "Wnoszę o przyznanie Karty Dużej Rodziny" i podrodzajem "Nowa rodzina". Podczas rozpatrywania takiego wniosku system sam poinformuje, że osoba posiada aktywną kartę w innej gminie i zostanie ona automatycznie unieważniona aby uniknąć sytuacji gdy ktoś posiada dwie karty jednocześnie.
SOFTIQ
http://www.softiq.pl
Herka
Awatar użytkownika
Starszy referent
Posty: 624
Od: 02 sty 2018, 17:03
Zajmuję się: KDR

Napisano: 09 lut 2018, 12:10

Jeżeli jakiś wniosek powinien mieć już dawno zakończoną obsługę i przez przypadek została ona wznowiona można spróbować następującej ścieżki. Proszę wejść w zakładkę "Wnioski do obsłużenia", wyszukać i wybrać podany wniosek, klikną przycisk "Obsłuż". Powinno się teraz pojawić okno "Szczegóły sprawy". Proszę rozwinąć listę po prawej "Zmień status sprawy" i wybrać z niej "Zakończ obsługę".[/quote]


dziękuję, tak też zrobiłam, przy czym
wymagane było podanie w komentarzu przyczyny zakończenia obsługi
Miaaa
Awatar użytkownika
Stażysta
Posty: 62
Od: 07 lut 2018, 12:24
Zajmuję się: PS

Napisano: 09 lut 2018, 12:13

Zmiana adresu w tej samej gminie
Na wniosku o dodatkową formę karty gdy pierwsza forma przyznana była na terenie tej samej gminy nie powinno się wprowadzać adresu zamieszkania dla członków rodziny. Powinien być wprowadzony tylko adres wnioskodawcy. Jeżeli wnioskujemy o domówienie karty to nie mamy prawa zmieniać istniejących w systemie danych dotyczących osób.

A jeżeli wnioskodawca we wniosku wpisze inny adres pod którym zamieszkuje rodzina na terenie tej samej gminy, to mam wpisać nowy adres, czy zostawić stary adres?
Miaaa
Awatar użytkownika
Stażysta
Posty: 62
Od: 07 lut 2018, 12:24
Zajmuję się: PS


  
Strona 2 z 5    [ Posty: 47 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x