bezpośrednia liczba godzin pracy z dzieckiem - Placówki Opiekuńczo-Wychowawcze, Ośrodki Adopcyjno-Opiekuńcze

Strona 4 z 9    [ Posty: 81 ]

Napisano: 12 sty 2014, 16:31

Jestem jedną z 1696 nauczycieli, którym rząd udowodnił kto jest w tym państwie nikim i między innymi od 1 stycznia w moim grafiku jest 40 godz jak zresztą wszędzie w DD z tym, że 35 na bezpośrednią praca z dzieckiem a 5 godzin tygodniowo najczęściej skumulowanych po dwie dziesiątki w miesiącu na zadania inne (szkoły, rodzina, szkolenia, konferencje, spotkania, różne wyjścia z wychowankiem itp). Było to kilka miesięcy wcześniej ustalane, przedyskutowane, poparte przez Zarząd Powiatu uzgodnione ze Związkami - niestety nic na piśmie. Wszystko było ok. do pewnego pięknego dnia, kiedy to dyrekcja stwierdziła, że ze względów bezpieczeństwa oczywiście naszego godziny te musimy odpracowywać w placówce tzn. fizycznie być w pracy. Nie ma mowy o przygotowywaniu się do zajęć w domowych pieleszach. Nikt nie chce okradać pracodawcy ale ja też nie chcę być okradana z mojego prywatnego czasu, gdy nagła sytuacja wymusi na mnie rozpoczęcie kolejnej godz. pracy już 41 bo 40 spędzę w placówce. Wiem ile rzeczy robiłam do tej pory w domu i nawet gdybym chciała się przestawić to i tak z domowych pieleszy będę załatwiała wiele spraw, bo wymusza to na mnie charakter naszej pracy. Nie jesteśmy fabryką rękawiczek a gdy zamykam za sobą drzwi nic nas nie obchodzi pracujemy z dziećmi i mamy działać na ich korzyść w szerokim tego znaczeniu. Za chwilę zaczniemy traktować naszych podopiecznych przedmiotowo -40 godz w placówce i koniec choćby się waliło i paliło mnie to nie obchodzi ja swoje wypracowałam. Ja tak nie potrafię myślę, że większość z Was też. Jak jest u Was musicie siedzieć w Placówce w godzinach nie grafikowych.
~julka

Napisano: 12 sty 2014, 17:41