do ameby- Konkurs im. Wieniawskiego... - HYdE PaRK

  
Strona 1 z 5    [ Posty: 49 ]

Napisano: 11 paź 2016, 18:10

ameba,interesuje mnie taki watek?
"Oficjalnie spośród ponad 200 młodych skrzypków aspirujących do udziału w konkursie dopuszczono 48. Dziś już jednak wiadomo, że w Poznaniu wystąpią 42 osoby, sześć zrezygnowało. To najlepsi z kandydatów, wybrał ich osobiście przewodniczący jury, światowej sławy skrzypek Maksim Wiengierow , podczas indywidualnych przesłuchań w różnych częściach świata.
Dlaczego część osób zrezygnowało? Венгеров, jak się czyta o nim, to mam wrażenie,że ze stresu, (osobiście Cię przesłuchuje) można zejść. To jest z powodów?..Tyle pracy, przygotowań i co? skrzypce z rąk Ci wylatują.
Najliczniejsza jest grupa z Polski, ja nie znam ich możliwości, nie potrafię ocenić, ale Ty pewno masz zdanie na ten temat. Mają szanse i kogo obstawiasz ?
[Anioł.]


Napisano: 11 paź 2016, 18:15

"jeden z powodów..czy to jest jeden z powodów?
[Anioł.]

Napisano: 11 paź 2016, 19:11

I cóż ja teraz biedny pocznę??? Co ja najlepszego uczyniłem?? Com uczynił? Miły Aniele, nie znam się na konkursach muzyki skrzypcowej. Mogę wypowiedzieć się jeśli chodzi o Wengerowa. Jego wykonania znam od dawna, znam też wykonania kilku innych, światowej sławy skrzypków, wielu z nich już nie żyje. O tegorocznym konkursie jednak nic nie napiszę. No może tylko tyle, że Polacy/Polki nie należą do faworytów. Raczej Koreanka Yoon, Niemiec Tarara, może Japonka Kobayashi zostanie zauważona. Ale to są typy fachowców nie moje. Bardzo podobał mi się występ Francuza rosyjskiego pochodzenia Rusina (sic!), chyba nawet po francusku trochę inaczej to się pisze i wymawia też.
Ok, teraz gdy chodzi o tremę przed Wengerowem. No więc nie sądzę aby uczestnicy mieli akurat jakąś specjalną tremę z jego powodu. Wielu z nich nawet zna go osobiście z różnych warsztatów. Trema owszem ale raczej z powodu samej świadomości, że to konkurs. Absolutnie nie analizuję tego konkursu. Po prostu słucham i zachwycam się pięknem muzyki. Skrzypce to magiczny instrument ale tylko w rękach nielicznych.

Ps. bardzo lubię słuchać gry polskiej skrzypaczki Agaty Szymczewskiej, laureatki tego konkursu z 2006 roku.
ameba

Napisano: 11 paź 2016, 19:23

Jeśli możesz Aniele, to posłuchaj tego nagrania, ma ono niezwykły klimat z powodu geniuszu Heifetza ale także trzasków i niedoskonałości nagrania, co w niczym nie umniejsza wartości artystycznej:

https://www.youtube.com/watch?v=TB43WLLN6ag
ameba

Napisano: 11 paź 2016, 20:04

ja się nie znam na Konkursach,ale swoje zdanie można wyrazić, będąc nawet laikiem, no mnie to motywuje do dyskusji o Kulturze.
No jednak wiedzę masz, skoro tak obszernie udzieliłeś odpowiedzi na moje pytanie, no może po części tylko co do rezygnacji, ponieważ ja nie rozumiem dlaczego w ostatniej chwili rezygnują, ja bym nie zrezygnowała, he..he..
a nie! Ja wiem, mam odpowiedź. Konfrontacja ambicji i rzeczywistych możliwości. Przecież jak oni przystępują do Konkursu tak prestiżowego, trudnego, to oglądają "siebie nawzajem", "podsłuchują", w zderzeniu jednak z faktem prawdopodobnie rezygnują. Nie wiem, tak mi się zdaje. Muszę o tym poczytać, może stres ( czynniki motywujące i demotywujące) w kontekście twórczości, rywalizacji.
Co do Polaków. Ja bez sugerowania się podpowiedzią fachowców, uważam, że najdalej dojdzie Amelia Maszońska: Wieniawski i Dvorak. Wieniawski jest obowiązkowy tak? jeden koncert? jeśli znajdzie się w finale ( ale tak nie będzie), zagra j/w. No uczę się;), strzeliłam na chybił- trafił;)
Gość

Napisano: 11 paź 2016, 20:10

przepraszam nie dodałam do odpowiedzi [Anioł],ale to dobrze, ponieważ zapomniałam odnieść się do Twojej propozycji. Dla mnie bardzo trudne, bardzo, doskonałe ale trudne. No widzisz znasz się.
[Anioł.]

Napisano: 11 paź 2016, 20:19

I etap
1. L. van Beethoven: jedna część (wg wyboru Jury*) z przygotowanej sonaty na skrzypce i fortepian
2. H. Wieniawski – jeden z Kaprysów z op. 10  
3. H. Wieniawski – jeden utwór do wyboru spośród:
Polonez D-dur op. 4
Wariacje na temat własny op. 15
Scherzo-Tarantella g-moll op. 16
Fantazja na tematy z opery Faust Ch. Gounoda op. 20
Polonez A-dur op. 21
4. Utwór dowolny spośród:
H. W. Ernst –  Grand Caprice na temat pieśni F. Schuberta Der Erlkönig op. 26
H. W. Ernst – Wariacje na temat pieśni Ostatnia róża lata
N. Milstein – Paganiniana
K. Penderecki – La follia1
E. Ysaÿe – III Sonata d-moll op. 27 Ballada, VI Sonata E-dur op. 27
5. K. Szymanowski – do wyboru spośród:
Romans D-dur op. 23
Mity op. 30: 1. Źródło Aretuzy, 2. Narcyz, 3. Driady i Pan
*O wyborze części uczestnik zostanie poinformowany w dniu poprzedzającym występ.
II etap 
1. F. Kreisler – utwór dowolny na skrzypce i fortepian (do 4 minut)
2. Utwór dowolny spośród:
P. Czajkowski – Medytacja
G. Fauré – Apres un reve
J. Joachim – Romans B-dur op. 2
J. Massenet – Medytacja na tematy z opery Thaïs
S. Rachmaninow – Wokaliza op. 34 nr 14
H. Wieniawski – Legenda op. 17
3. Sonata na skrzypce i fortepian do wyboru spośród:
B. Bartók (1-2)
J. Brahms (1-3)
E. Elgar
G. Fauré (1-2)
C. Franck
E. Grieg (1-3)
M. Ravel
F. Schubert – Sonata A-dur D. 574
R. Schumann (1-3)
III etap 
1. W. A. Mozart – pierwsza część jednego z koncertów skrzypcowych, do wyboru spośród:
G-dur, KV 216
D-dur, KV 218
A-dur, KV 219
Uczestnik może sam wybrać dowolną z dostępnych kadencji. Dopuszcza się również wykonanie kadencji własnego autorstwa.
2. W. A. Mozart – pierwsza część Sinfonii Concertante Es-dur KV 364
3. J. S. Bach – jedna część z sonat i partit** na skrzypce solo (czas trwania do 4 minut)
**W przypadku Partity h-moll wybraną część należy wykonać wraz z przynależnym jej double.
IV etap
1. H. Wieniawski - jeden z koncertów na skrzypce i orkiestrę:
I Koncert skrzypcowy fis-moll op. 14
II Koncert skrzypcowy d-moll op. 22
2. Jeden z koncertów na skrzypce i orkiestrę, do wyboru spośród:
L. van Beethoven – Koncert skrzypcowy D-dur op. 61
J. Brahms – Koncert skrzypcowy D-dur op. 77
M. Bruch – II Koncert skrzypcowy d-moll op. 44
A. Dvořák – Koncert skrzypcowy a-moll op. 53
M. Karłowicz – Koncert skrzypcowy A-dur op. 8
K. Lipiński – II Koncert skrzypcowy Wojskowy D-dur op. 21
S. Prokofiew – I Koncert skrzypcowy D-dur op. 19
N. Paganini – I Koncert skrzypcowy D-dur op. 6
J. Sibelius – Koncert skrzypcowy d-moll op. 47, pierwsza wersja***
D. Szostakowicz: I Koncert skrzypcowy a-moll op. 77
K. Szymanowski: I Koncert skrzypcowy op. 35
ameba

Napisano: 11 paź 2016, 20:24

Przepraszam ale dzisiaj jestem bardzo zajęty więc muszę opuścić Cię Aniele na ten czas ...
ameba

Napisano: 11 paź 2016, 20:45

dziękuję za referat.
[Anioł.]

Napisano: 11 paź 2016, 20:59

Niestety nikt nie zdemaskował mojej głębokiej niewiedzy. Otóż ten fragment mojego powyższego wpisu "Raczej Koreanka Yoon, Niemiec Tarara, może Japonka Kobayashi zostanie zauważona." jest kompletnie nie na temat gdyż nie dotyczy tegorocznego konkursu. Byli to bowiem uczestnicy konkursu z 2011 roku. Tylko taki dyletant, jak ja mógł wymieszać uczestników z tak różnych konkursów. Szkoda czasu na dyskusje o sztuce z kimś tak beznadziejnie nie znającym tematu.
ameba



  
Strona 1 z 5    [ Posty: 49 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x