Witam, mam 22 lata i jestem po szkole średniej, od 2 lat mierze się na studia w kierunku pedagogiki, jednak niestety pieniążki mi zawadzają w spełnieniu swoich marzeń. Pracuję, ale 2 lata temu postanowiłam się wyprowadzić od rodziców, a utrzymanie siebie wciąż ogranicza mnie, ogólnie pochodze z małego i spokojnego miasteczka gdzie hasło \" przestępczość\' jest raczej pojęciem, które bardziej bazuje na wiedzy, którą podają media, niż na doświadczeniach ludzi z moich okolic. Od zawsze interesowałam się dotarciem do wewnętrznego ja drugiego człowieka, od zawsze też byłam oparciem dla wielu ludzi, którzy tracili nadzieję i gdzieś w między czasie idąc drogą życia skręcili. Odkąd przeprowadziłam się do większego miasta na Śląsku dopiero na własnej skórze doświadczyłam jak wygląda rzeczywisty świat przestępczy, sama nawet byłam ofiarą kradzieży z domu. Młodszemu znajomemu, któremu chciałam pomóc i wpuściłam go do domu, spotkałam się z ewidentnym brakiem sumienia, zepsucia, niewdzięczności o braku litości wobec kogoś kto chcę nam pomóc już nie wspomne. Poznałam również w wieku 19 lat chłopaka, który 3 lata spędził w ośrodku wychowawczym i jest pod dozorem kuratora. Ponownie byłam świadkiem obrazu kolejnego młodego człowieka - zepsutego do szpiku kości, którego priorytetem każdego dnia było wyłącznie zdobycie 30zł na to, żeby się naćpać z kolegami, a w między czasie jeszcze znaleźć pomysł - gdzie coś ukraść, coś zrobić i się nie narobić..Ogólnie byłam przerażona ich sposobem na życie, bo było to dla mnie coś nowego, jednak zaprzyjaźniłam się z nimi, wzbudziła zaufanie, chciałam wdrożyć się w ich środowisko, zobaczyć jak wygląda ten problem od środka..zawsze byłam ciekawa każdego \' pokroju ludzi\'. Zaryzykowałam i odniosłam z jednej strony sukces, a z drugiej porażka, bo naiwność kosztowała mnie szkodą kradzieży, ale bardzo dużo wyniosłam z tego epizodu. \"Kolega\" z ośrodka bardzo się ze mną zaprzyjaźnił, poznałam go w niezbyt dobrym świetle, bo byłam świadkiem ciężko słown