Przeciek z MPiPS - Świadczenia rodzinne

Strona 5 z 12    [ Posty: 116 ]

Napisano: 28 lut 2015, 14:15

Dlaczego tylko w grupie dorosłych a nie takze w dzieciach?
Bardziej szkoda 520 niż 1200?
m&m

Napisano: 28 lut 2015, 18:34

Narażę się zapewne wielu tu bywającym ale co tam. Pracuję w świadczeniach od 2004r. Widzę co się dzieje i moje zdanie jest następujące.
W obecnym stanie prawnym najbardziej poszkodowani są uczciwi opiekunowie na prawdę niepełnosprawnych osób. Nie ważne, dorosłych czy dzieci. Mam u siebie łącznie prawie 140 świadczeń opiekuńczych I śmiało stwierdzam, ze połowa nie powinna ich otrzymywać. Zarówno wśród dorosłych niepełnosprawnych, jak i niepełnosprawnych dzieci są tacy, którzy znakomicie radzą sobie bez pomocy osób trzecich. Cóż nie jestem lekarzem i to nie ja wydałam im orzeczenia. Nie wiem na jakiej zasadzie je otrzymali. Jedynym słusznym i najbardziej sprawiedliwym sposobem wyjścia z tej sytuacji będzie wprowadzenie skalowania. Przykro mi to mówić, ale aby miało to na prawdę pożądany efekt, wszystkie dotychczasowe decyzje powinny wygasnąć, podobnie jak te z czerwcu 2014. Ponowne wnioski i ponowne ustalanie prawa do świadczenia dla wszystkich na tej samej zasadzie.
Mam kilkanaście "dzieci" ze znacznym na stałe w wieku 24 - 36 lat. Różne schorzenia. Brak dłoni, wada słuchu, wzroku, cukrzyca, itp. lżejsze schorzenia, na które te dzieci dawno temu otrzymali znaczne stopnie na stałe. Dziś funkcjonują samodzielnie, nie mniej sprawnie niż zdrowe dzieci. Mają rodziny, pracują, itp. Matki, ojcowie świadczenie przyznane na stałe, A jakże. To nie jest sprawiedliwe.
Mam również sporą grupę dorosłych niepełnosprawnych, śmiem twierdzić w lepszej od mojej kondycji.