Świetlica środowiskowa bez regulaminu - Placówki Opiekuńczo-Wychowawcze, Ośrodki Adopcyjno-Opiekuńcze

Strona 1 z 1    [ Posty: 6 ]

Napisano: 06 gru 2011, 17:07

Czytam Wasze wpisy,interesują mnie te tematy i zastanawiam się w jakiej ustawie ja się mieszczę.Pracuję w świetlicy środowiskowej od 7 lat z dziećmi w wieku 7-14 lat z rodzin dysfunkcyjnych.Świetlica funkcjonuje w ramach działalności MOPS-u.Mieści się w Ośrodku Wsparcia Środowiskowego,nie posiada regulaminu,nie jest ujęta w Statucie MOPS (działa w oparciu o Ustawę z dnia 12 marca 2004r.)nie ma wpisu rejestracji u Wojewody.Świetlica czynna jest 8 godz.dziennie.Zakres moich obowiązków jest b.rozległy.Pomoc w odrabianiu lekcji,zaj.profilaktyczne,terapeutyczne(posiadam uprawnienia do prowadzenia zajęć specjalistycznych),przygotowywanie wspólnie z dziećmi programów artystycznych i.t.d.jest tego sporo.Posiadam wyższe wykształcenie opiek. wych.Zatrudniona jestem na stanowisku starszej opiekunki.Zastanawiam się,w oparciu o jakie rozporządzenie funkcjonuje ta świetlica?Próbowałam się dowiedzieć od p.Dyr.p.Kierownik nie udało mi się.Może ktoś mi jest w stanie odpowiedzieć,bardzo proszę.
~olka

Napisano: 06 gru 2011, 17:32

Oj dziecko siedzisz na bombie .
~Karol

Napisano: 06 gru 2011, 21:41

Witam świetlica podobnie jak placówki wsparcia dziennego podlegają pod nową ustawę o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej.
Natomiast stając np do konkursu ogłaszanym przez MOPR czy MOPS na realizację zadania polegającego na prowadzeniu świetlicy tu już podlegamy pod ustawę o pożytku publicznym i wolontariacie.
Trochę skomplikowane
~Hanka

Napisano: 06 gru 2011, 21:48

~Karol co miałeś na myśli \"siedzisz na bombie\"napisz coś więcej proszę.
~olka

Napisano: 07 gru 2011, 0:00

Olka, kto Was finansuje skoro prawnie nie istniejecie?