likwidacja centrów administracyjnych - Placówki Opiekuńczo-Wychowawcze, Ośrodki Adopcyjno-Opiekuńcze

  
Strona 4 z 9    [ Posty: 89 ]

Napisano: 27 wrz 2015, 21:03

drogi anyksie. Ważne watki wplotłeś

'Nie jesteśmy w stanie skupić się na pracy" - to prawda, Mówi sie o zapewnieniu stabilnego środowiska wychowawczego, rzecznik to podkreśla, był tez watek , a prawda jest taka ze ciebie , mnie , kogoś mogą wywalić nawet w najbardziej zaawansowanym momencie pracy z dzieckiem, nawet jeżeli nikt inny niz ty nie ma takiej wiedzy o dziecku, zbieranej np latami.

"Marzy mi się żeby wszystko wróciło do normy po tej likwidacji" - marzenie ściętej głowy, chyba ze zmajstrują coś w konstytucji , czego naruszenie będzie groziło TK. Bo teraz w kadencji możesz mieć 6, 6 ministrów, podsekretarzy i ilu ich będzie tyle będzie potrzeb wprowadzenia , jak to etatysta nazywa "zmian w słusznym kierunku'



Na tych zmianach cierpią dzieci bo widzą nasz niepokój - z pewnością nie daje sie im wszystkiego. nie pracuje sie szczerze, a z roku na rok poziom pracy jest coraz niższy. dodam ze w ogóle, poza rozumieniem pracy w aspekcie ekonomiczno gospodarczym , nie funkcjonuje jej postrzeganie jako czynnika kulturotwórczego czu kulturowego, edukacyjnego czy społecznego.
"Druga sprawa to nasze dyżury kompletnie nie pozwalające na wyrwanie się do Warszawy" - Nieprawda :mrgreen: A w góry dzieci nie wyjeżdżają , a nie ma takiego domu dziecka którego dzieci nie były na wawelu .w górach ??? Robotę zrobią media. Sam RPD przynosiłby dzieciakom kanapki i herbatę. Tytuły: Dramatyczny protest wychowawców domów dziecka.
A takie akcje przynoszą . owszem przeciwników, ale i ZWOLENNIKÓW.
Nie wiem ile zrobiłaby zapowiedz takiej akcji protestacyjnej. Górników nie ma pod sejmem, pielęgniarek tez nie, nawet osób opiekującymi sie w domu osobami niepełnosprawnymi ale sceny z ich odważnej postawy, determinacji wryły sie w nasze pamięci i z zazdrością możemy je przywoływać
mmariusz


Napisano: 27 wrz 2015, 23:56

cholerka, rok nie minął... :(

Uchwała Nr ble ble ble
Rady Powiatu w (Incognito)
z dnia 25 września 2014 roku

o utworzeniu
Centrum Placówek Opiekuńczo - Wychowawczych w (Incognito)


Na podstawie art. 12 pkt 8 lit. i ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2013 r poz. 595 z późn.zm.), art. 180 pkt 8 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z 2013 r. poz. 135 z późn.zm.) oraz art. 12 ust. 1 pkt 2 i ust 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn.zm.) Rada Powiatu w (Incognito) uchwala, co następuje:

§ 1
Tworzy się Centrum Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w (Incognito)z siedzibą przy ul. (Incognito) do obsługi ekonomiczno – administracyjnej i organizacyjnej placówek opiekuńczo – wychowawczych prowadzonych przez Powiat(Incognito).

§ 2
Centrum tworzy się w ten sposób, że z Placówki Opiekuńczo–Wychowawczej w (Incognito) wyodrębnia się:
1) dział księgowo – administracyjny
2) dział gospodarczy
3) specjalistów.

§ 3
Centrum Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych w (Incognito) nadaje się statut w brzmieniu jak w załączniku do uchwały.

§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w (Incognito)

§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

U Z A S A D N I E N I E
Zgodnie z art. 94 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej powiat może tworzyć centra administracyjne do obsługi prowadzonych placówek opiekuńczo – wychowawczych.
Wprowadzenie tego rozwiązania ma na celu zracjonalizowanie kosztów obsługi ekonomiczno – administracyjnej i organizacyjnej tych placówek. Zgodnie z art. 180 pkt 8 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej do zadań własnych powiatu należy powoływanie centrów administracyjnych do obsługi placówek opiekuńczo-wychowawczych.


USTAWA z dnia 25 czerwca 2015 r. o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz niektórych innych ustaw
Art. 48.
7. Centra administracyjne do obsługi placówek opiekuńczo-wychowawczych, utworzone przez powiat na podstawie art. 94 ust. 1 ustawy zmienianej w art. 43, w brzmieniu dotychczasowym, mogą działać na dotychczasowych zasadach, nie dłużej jednak niż przez 12 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.
;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
i tu sie pojawia pytanie , kto jest czyim pracodawca, bo ...odnalazłem pismo , jeszcze od Placówki z grudnia 2014 informujące że:

" Informuje Pana ze z dnie 01 stycznia 2015r pracodawca Pana będzie Centrum Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w (Incognito) ul. Incognito reprezentowanym przez Dyrektora Centrum Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w (Incognito).
Miejsce Wykonywania pracy:
Placówka Opiekuńczo Wychowawcza w incognito ul incognito.


tak to u nas wygląda..
mmariusz

Napisano: 01 paź 2015, 8:11

A czy może być taka sytuacja, że obecne Centrum zostanie przekształcone i tylko zmieniona podstawa prawna funkcjonowania jednostki? Czy nowy stan prawny to wyklucza?
Olaaaa

Napisano: 01 paź 2015, 9:18

Jeśli chodzi o pracodawcę to wszystko prawidłowo. Na mocy Art 23 kodeksu pracy następuje zmiana pracodawcy dla wszystkich pracowników oprócz wychowawców. Natomiast jeśli chodzi o przekształcenie funkcjonujących centr poprzez zmianę nazwy i podstaw prawnych funkcjonowania to wszystko jest możliwe. Na 101 posiedzeniu sejmu dwie posłanki zadaly pytania w tej sprawie. Oto odpowiedź.
Anyks

Napisano: 01 paź 2015, 9:23

Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji Jan Grabiec: Bardzo dziękuję. Panie Marszałku! Wysoka Izbo! Panie Posłanki! Jednym z podstawowych celów zmiany ustawy o samorządzie gminnym oraz niektórych innych ustaw było stworzenie jednostkom samorządu terytorialnego możliwości powoływania centrów usług wspólnych zajmujących się obsługą administracyjną, finansową i organizacyjną we wszystkich dziedzinach pozostających w gestii gmin, powiatu czy województwa, czyli w sprawach pomocy społecznej, edukacji, kultury. Innymi słowy dana gmina czy dany powiat będą mogły powołać jedną jednostkę lub kilka jednostek do obsługi organizacyjnej jednostek realizujących ich zadania. Jest to więc instytucja uniwersalna. W opinii wnioskodawców intencją ustawodawcy było to, aby dać samorządom możliwość szerszego spektrum form organizacyjnych służących organizacji obsługi administracyjnej i finansowej swoich jednostek, również jednostek pomocy społecznej. Zgodnie z dotychczasowymi przepisami było to wykluczone, ponieważ w sferze edukacji czy pieczy zastępczej przepisy oferowały możliwość tworzenia jednostek obsługujących wyłącznie dla określonego rodzaju placówek. Ustawa przewiduje okres przejściowy, do końca grudnia 2016 r., dla samorządów terytorialnych na dostosowanie się do nowych regulacji, a przede wszystkim na wybór optymalnego rozwiązania w tym względzie dla danego samorządu – czy powoływać oddzielną jednostkę zajmującą się obsługą administracyjną, czy też powierzyć te zadania urzędowi gminy, starostwu albo też innej, już istniejącej jednostce, np. powiatowemu centrum pomocy rodzinie. Wskazane centra administracyjne do obsługi placówek opiekuńczo-wychowawczych nie zostaną więc zlikwidowane, tylko de facto mogą być przekształcone w centrum usług wspólnych na podstawie nowych przepisów albo też ustawy o samorządzie powiatowym. Zgodnie z art. 6a i art. 6b dodawanymi w ustawie o samorządzie powiatowym powiat może zapewnić wspólną obsługę, w szczególności administracyjną, finansową i organizacyjną, m.in. jednostkom organizacyjnym powiatu zaliczanym do sektora finansów publicznych. Wspólną obsługę może prowadzić starostwo powiatowe, inna jednostka organizacyjna powiatu, jednostka organizacyjna związku powiatów albo jednostka organizacyjna związku powiatowo-gminnego.W kompetencje dotyczące określenia jednostek obsługujących i jednostek obsługiwanych została wyposażona rada powiatu. Brzmienie dodawanego w ustawie o samorządzie powiatowym art. 6b ust. 2 wskazuje, że powiat będzie mógł powołać więcej niż jedną jednostkę obsługującą jednostki organizacyjne, co może być np. związane z tym, że wykonują one różne zadania. Tak więc w praktyce powiat może utworzyć odrębną jednostkę obsługującą zadania z zakresu pomocy społecznej czy też pieczy zastępczej i odrębne jednostki obsługujące pozostałe jednostki.
Anyks

Napisano: 01 paź 2015, 9:24

Konsekwencją wprowadzenia wskazanych rozwiązań ustrojowych była zmiana m.in. ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej. W jej wyniku został stworzony mechanizm pozwalający na łączenie placówek opiekuńczo-wychowawczych z innymi jednostkami realizującymi zadania z zakresupieczy zastępczej oraz pomocy społecznej. Taką połączoną strukturą będzie kierowała osoba spełniająca wymagania dotyczące kierowania co najmniej jedną prowadzoną dotychczas działalnością realizowaną w połączonych jednostkach. Nie będzie natomiast potrzeby powoływania dyrektorów jednostek tworzących taki podmiot, w tym placówek opiekuńczo-wychowawczych, ponieważ będą nimi kierować osoby odpowiedzialne za wykonywanie zadań realizowanych dotychczas w połączonych jednostkach. Reasumując, powiem, że zmiany ustawy wynikają z postulatów środowiska samorządowego. W tym zakresie zostały zgłoszone zmiany przez korporacje samorządowe, były również przez nie opiniowane. W intencji ustawodawcy służą one oczywiście zwiększeniu dostępnych form organizacji i obsługi administracyjnej i finansowo-księgowej działalności jednostek organizacyjnych samorządu, również jednostek z zakresu pomocy społecznej. My oczywiście będziemy uważnie monitorować, jak wygląda implementacja tych przepisów w praktyce, czy praktyczne konsekwencje zapisów przyjętych w ustawie nie spowodują jednak pewnych ograniczeń, niezakładanych w momencie, w którym ustawa była uchwalana. W związku z tym z pewnością okres przejściowy określony w ustawie będzie służył temu, żeby wychwycić wszystkie przyjęte przepisy, w przypadku których – być może właśnie ze względu na plastyczność przyjmowanych rozwiązań – będzie wskazane ich nowelizowanie czy poprawianie. Co do zasady poszerzają one paletę możliwości, jakimi będą dysponować samorządy gminne, powiatowe i wojewódzkie w zakresie organizacji obsługi administracyjnej. Bardzo dziękuję.

Drugie pytanie

Wicemarszałek Marek Kuchciński: Dziękuję. Pytanie dodatkowe zada pani poseł Domicela Kopaczewska. Proszę. Poseł Domicela Kopaczewska: Dziękuję bardzo, panie marszałku. Panie ministrze, uznaję zasadność i celowość tych zmian, o których pan mówił, dających samorządom możliwość wyboru jak najlepszej organizacji funkcjonowania w zakresie administracyjnym, finansowym, organizacyjnym. Zdecydowanie samorządy mogą dostosować to do swoich możliwości i potrzeb. Natomiast niepokój, który się pojawia – pan mówi o monitorowaniu – wiąże się z tym, że w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, potocznie nazywanych domami dziecka, w których liczba osób ma być w tej chwili ograniczona do 14, ma być odrębna funkcja dyrektora placówki, który odpowiadać ma za merytoryczną działalność. Ponieważ w tego typu placówkach są dzieci i młodzież, które wymagają wsparcia
Anyks

Napisano: 01 paź 2015, 9:26

pedagogów, psychologów, socjoterapeutów, lekarzy, w związku z tym pojawiają się wątpliwości i pytania, które dotyczą zasad zatrudniania (Dzwonek) pracowników merytorycznych. Czy oni mogą być zatrudniani przez tę jednostkę, czy muszą być zatrudniani przez te konkretne placówki? Jeszcze jedno pytanie, jeśli pan marszałek pozwoli. Czy w wypadku prowadzenia tego typu placówek przez stowarzyszenia tych ograniczeń już nie będzie? Dziękuję. Wicemarszałek Marek Kuchciński: Proszę. Pan minister Jan Grabiec odpowie na pytania. Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji Jan Grabiec: Pytanie oczywiście jest istotne, a dotyczy bardzo szczegółowej kwestii organizacji placówek zajmujących się pieczą zastępczą. Otóż zgodnie z brzmieniem przepisów tego rodzaju placówki mogą być połączone. Kwalifikacje, jakie musi posiadać kierownik, dyrektor takiej placówki, wynikają z przepisów szczegółowych dotyczących pomocy społecznej. A intencją ustawodawcy było spowodowanie, żeby zatrudnianie pracowników możliwe było z poziomu dyrektora tych połączonych placówek.
Anyks

Napisano: 01 paź 2015, 9:28

Oczywiście, poprzez system upoważnień można tego rodzaju kompetencje w określonych w przepisach prawa sytuacjach delegować. Ale będziemy, jak myślę, wspólnie z Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej monitorować tę sytuację i weryfikować, czy ona odpowiada szczegółowym branżowym przepisom z zakresu polityki społecznej. (Poseł Iwona Kozłowska: Stowarzyszenia jeszcze.) Stowarzyszenia to oczywiście kwestia odrębnych regulacji. W wielu przepisach mamy takie regulacje, że możemy stawiać wyższe wymagania placówkom publicznym. Sposób organizacji placówek publicznych jest ściśle określony w ustawie, natomiast, podmioty pozarządowe, organizacje pozarządowe mają, jak w bardzo wielu innych dziedzinach, możliwość swobodnego wyboru formy organizowania realizacji zadań. Te zadania oczywiście są powierzane, są zlecane przez podmioty publiczne, jednakże formy organizacyjne są tu określane dużo swobodniej. To jest naturalne dla współpracy sektora rządowego z sektorem pozarządowym. Ta swoboda wyboru formy organizacyjnej jest dużo większa w organizacjach pozarządowych.
Anyks

Napisano: 04 paź 2015, 14:58

Witam,
ten widniejący zapis mówi sam za siebie, wprowadzona ustawa sobie, a tłumaczenie przedstawiciela ministerstwa sobie. Proszę wczytać się w jedno i drugie, należy stwierdzić, że podsekretarz sam do końca nie wie, o co chodzi w ustawie. Natomiast pocieszającym jest fakt, że Panie Parlamentarzystki przedstawiły problem ogólnokrajowy.
Beata****

Napisano: 05 paź 2015, 12:37

Przecież wiadomo od początku, że chodzi o outsourcing usług. Jesteście "kosztem" samorządów, więc nic dziwnego, że samorządy będą robić wszystko by te koszty maksymalnie obniżyć. Z perspektywy samorządu nie ma sensu "obciążać" się niepotrzebną infrastrukturą i etatami. Po co kuchnia i kucharki jeśli obiady może dowieźć firma kateringowa? Po co administracja jeśli może to prowadzić jakaś firma rachunkowa? Po co wychowawcy na etacie jeśli można ich "podnająć" z jakiegoś "Centrum" lub po prostu agencji pracy tymczasowej? Po co placówka, skoro można to zlecić jakiemuś stowarzyszeniu, fundacji lub towarzystwu? Nie ma żadnych przepisów, które by to ograniczały.
Jako podatnik obserwujący ten trend dochodzę do wniosku, że można jeszcze śmielej i oszczędniej. Np. po co mi powiaty i gminy? Przecież wystarczy te zadania zlecić jakiejś prywatnej firmie. Koszt pewnie byłby mniejszy co najmniej o połowę a przetarg jest tańszy niż wybory samorządowe. Gdyby część instytucji państwowych funkcjonowała na zasadach rynkowych pewnie wszystkim "żyło by się lepiej" :lol: :lol: :lol: Nie wiem dlaczego władza w ferworze zlecania usług zatrzymała się na szkołach i placówkach op-wych? A urzędy skarbowe albo ZUS albo sądy? Jaki tam by były oszczędności gdyby zlecić prowadzenie tych usług prywatnym firmom. :lol: :lol: :lol: :lol:
Tylko gdzie by wtedy znaleźli pracę partyjni i pozapartyjni koledzy i koleżanki oraz ich rodziny? 600 tys. urzędników oraz 40 tys samorządowców z rodzinami to elektorat, który jest w stanie wygrać każde wybory. Nikomu z rządzących nie będzie więc zależało na pozbywaniu się własnego elektoratu. Dlatego zawsze będzie się opłacało zabrać "obcym" i dać "swoim". Wy jesteście "ci obcy". Mało Was i nie reprezentujecie żadnej realnej siły. Można Was spokojnie "sprzedać" jakiemuś prywaciarzowi, zwolnić lub zlikwidować. Nie funkcjonujecie w żadnych większych strukturach, które reprezentowałyby Wasze interesy (związki zawodowe, partie etc.).
etatysta



  
Strona 4 z 9    [ Posty: 89 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x