Dlaczego niczego z życia nie uczą w placówkach ? - Placówki Opiekuńczo-Wychowawcze, Ośrodki Adopcyjno-Opiekuńcze

  
Strona 6 z 6    [ Posty: 54 ]

Napisano: 03 sie 2015, 22:00

nie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Autor wątku chciałby żeby z bidula wychodził fachowiec :lol: :lol: :lol: :lol:
I twierdzi (bo jak A to B) ze wychowanek wychodzący z placówki jest bardziej przegrany i wymagający politowania i współczucia niz kolega lub koleżanka tegoż wychowanka którzy tyle "szczęścia" nie mieli i przyszło im całe dzieciństwo spędzić w biedzie, wódzie, awanturach.
I chyba twierdzi ze ci , tkwiący w patologi maja większe perspektywy życiowe...bo ten odżywiony, domyty, z wyleczonymi zebami , wsparty usamodzielnieniem to nie-e

Ale jedno jest pewne: trudno im będzie (tym którzy do bidula nie trafili) cokolwiek zmarnować :idea: .


Dlaczego niczego z życia nie uczą w placówkach ?

:roll: "Zwierzęta są mądrzejsze od ludzi..........w zależności oczywiscie od człowieka :roll:
................................................ 8-)
mmariusz


Napisano: 06 sie 2015, 10:59

mmariusz pisze:nie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Autor wątku chciałby żeby z bidula wychodził fachowiec :lol: :lol: :lol: :lol:
I twierdzi (bo jak A to B) ze wychowanek wychodzący z placówki jest bardziej przegrany i wymagający politowania i współczucia niz kolega lub koleżanka tegoż wychowanka którzy tyle "szczęścia" nie mieli i przyszło im całe dzieciństwo spędzić w biedzie, wódzie, awanturach.
I chyba twierdzi ze ci , tkwiący w patologi maja większe perspektywy życiowe...bo ten odżywiony, domyty, z wyleczonymi zebami , wsparty usamodzielnieniem to nie-e

Ale jedno jest pewne: trudno im będzie (tym którzy do bidula nie trafili) cokolwiek zmarnować :idea: .


Dlaczego niczego z życia nie uczą w placówkach ?

:roll: "Zwierzęta są mądrzejsze od ludzi..........w zależności oczywiscie od człowieka :roll:
................................................ 8-)

Jestem pełen podziwu dla inwencji twórczej. Teraz widać jak pomoc społeczna oderwana jest od rzeczywistości. WSTYD !!!!!! A CHODZI TYLKO O TO, ŻE TYM MŁODYM LUDZIOM JEST ZBYT TRUDNO ABY SOBIE PORADZILI W OBECNYCH CZASACH PRZY TAK DUŻYCH DEFICYTACH I MAŁYM WSPARCIU.
Ale bardzo proszę: UPRAWIAJCIE DALEJ TE SWOJE JENTELIGENTNE WYWODY. NIECH KWITNIE RADOSNA TWÓRCZOŚĆ :D :D :D :D :D :D
FIKUS

Napisano: 21 sie 2015, 15:19

Fajnie, że zauważyłeś, jak duże deficyty mają wychowankowie placówek. Dodam tylko, że gdyby nie pobyt w placówce deficyty w większości przypadków byłyby jeszcze większe.

Gotowanie, sprzątanie, pranie, kursy zawodowe (prawo jazdy, barmański), warsztaty NLP, spotkania z położną, warsztaty budżetowe, warsztaty z doradcą zawodowym, dogoterapia, warsztaty fotograficzne, udział w dużym projekcie aktorskim, wyrównywanie braków edukacyjnych, drobne naprawy na terenie DDz, uczestnictwo w imprezach miejskich, wyjazdy na wakacje (obozy tenisa ziemnego, obozy piłkarskie, obozy jeździeckie, taneczne i językowe), regularne zajęcia w klubach sportowych (rugby, piłka nożna, tenis ziemny, jeździectwo), balet, warsztaty z trenerem młodzieżowym dot. budowania relacji międzyludzkich, kompleksowa opieka medyczna (w tym onkolog), stypendium sportowe, stypendium naukowe.

To tak na szybko spisałam co robiliśmy z dzieciakami w ostatnim półroczu. Szczerze mówiąc chętnie wysłucham nowych pomysłów. Jestem bardzo otwarta.

Niestety - kursu obierania ziemniaków nie zorganizuję, bo ja ziemniaków prawie nie jem. Preferuję kasze, ryż i makaron. Kotleta ze schabu tez nie nauczę robić bo ze względów ideologicznych jem tylko roślinki.

Fikus, czekam na propozycję.
Mariannna

Napisano: 21 sie 2015, 20:06

wypisz , wymaluj , wyliczanka marianny wpisuje sie w propozycje Rzecznika praw dziecka w przedmiocie reformy działalności MOW i MOS.
Poruszałam tę kwestie w temacie Dzieci Kucharze. Kierunek ; zwiększenie samodzielności dziecka, ale niestety w oddziaływaniu wychowawczym obierania kartofli albo gotowania( obróbki termicznej ) żywności brak.

A takie oczekiwania miał RPD:
3. Ośrodek organizuje (w miarę możliwości również poza ośrodkiem,
we współpracy ze szkołami, placówkami i instytucjami w środowisku lokalnym)
zajęcia dostosowane do indywidualnych potrzeb i predyspozycji wychowanków:
a) ułatwiające funkcjonowanie w nowym środowisku (po przyjęciu
do ośrodka),
b) kształtujące w ramach programu usamodzielnienia kompetencje indywidualne i
społeczne oraz przygotowujące do aktywności zawodowej (praktyki
zawodowe),
c) wspierające edukację wychowanków – realizowane na podstawie diagnozy
oraz indywidualnych potrzeb każdego wychowanka, w tym przygotowanie do
promocji śródrocznych,
d) specjalistyczne – dostosowane do aktualnych potrzeb wychowanków
(np. autoagresja, uzależnienia, zaburzenia emocjonalne), w tym
socjoterapeutyczne, terapia indywidualna,
e) pozalekcyjne (wdrażane na podstawie wewnętrznych analiz ośrodka,
dostosowane do indywidualnych potrzeb wychowanków).
4. Zajęcia o charakterze wspierania potencjałów (zainteresowań, talentów,
umiejętności, predyspozycji itp.) powinny wypełniać istotną część czasu
wychowanków, nie mniej niż 10 godzin tygodniowo (w tym zajęcia na świeżym
powietrzu w wymiarze co najmniej 1 godziny dziennie).
5. Opiekunami podczas takich zajęć są odpowiednio pedagogicznie przeszkoleni
specjaliści w danych dziedzinach (plastycy, muzycy, aktorzy, sportowcy, trenerzy,
literaci itp.), a nie dyżurujący wychowawcy ośrodka bez odpowiednich umiejętności.
6. Organizacja dnia wychowanka składa się z następujących sekwencji: czynności
higieniczne, przygotowanie i spożywanie posiłków, edukacja szkolna, odrabianie lekcji,
zajęcia rozwojowe (sportowe, kulturo–techniczne, wolontariackie itp.), prace
porządkowe i samoobsługowe, czas dla siebie, sen. Organizacja dnia powinna
przypominać postulowany przez pedagogów sposób życia młodzieży spoza
środowiska ośrodka i kształtować odpowiedzialność wychowanka za jakość zmian w
jego zachowaniu.


Wniosek : obieranie kartofli oraz gotowanie jajka na twardo nie zwiększa szans życiowych jednostki.
link do wystąpienia:

https://brpd.gov.pl/sites/default/files/ ... 02_men.pdf
mmariusz



  
Strona 6 z 6    [ Posty: 54 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x